مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 65
  • بازدید دیروز : 93
  • بازدید کل : 207128

ویژگی و کاربرد لامپ ال ای دی


ویژگی و کاربرد لامپ ال ای دی

عنوان: ویژگی و کاربرد لامپ ال ای دی

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 37

این تحقیق با موضوع لامپ ال ای دی بوده و تاریخچه، ویژگی ها، کاربرد مزایا و معایب آن را بیان می نماید. این تحقیق به دانشجویان رشته های کامپیوتر، برق، فناوری اطلاعت و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه
LED معنی دیود ساطع کننده نور را می دهد. دیودهای ساطع کننده نور در واقع جزء خانواده‌ دیودها هستند که دیودها نیز زیر گروه نیمه هادی ها به شمار می‌آیند. خاصیتی که LEDها را از سایر نیمه‌‌هادیها متمایز می‌کند این است که با گذر جریان از آنها مقداری انرژی به صورت نور ازآنها ساطع می‌شود. کارشناسان معتقدند که گازهای گلخانه ای که مهمترین عامل تولید آنها، لامپ‌های معمولی یا همان لامپ‌های رشته‌ای است باعث بروز این معضل شده است.
به همین دلیل بسیاری از کشورها، برنامه چند ساله ای را برای جایگزینی مدل های دیگر لامپ به جای لامپهای رشته ای تدوین کرده‌اند تا شاید بتوانند در دراز مدت استفاده از لامپهای رشته‌ ی و به تبع آن حرارت زمین را کاهش داده و کره زمین و ساکنانش را نجات دهند. به همین دلیل استفاده از لامپهای کم مصرف، فلورسنت و... مرسوم شد و برخی کشورها مردم را ملزم به استفاده از این لامپ‌ها کرده و حتی برنامه‌ریزی کردند تا در تولیدات خود در برخی محصولات از جمله تلویزیون از لامپهای LED که عمر بیشتری دارد و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند استفاده کنند. در مقاله دیگری در سایت ایران کالا در این مورد بحث شده است که علاقمندان می توانند به این مقاله در مورد تلویزیون های با تکنولوژی ال ای دی مراجعه کنند. البته ذکر این نکته لازم است که استفاده از لامپ‌های LED در تولید تلویزیون محدودیت‌هایی دارد که یکی ازآنها محدودیت استفاده از این تکنولوژی در سایزهای پایین است.
اما به هر حال شرکت‌های تولیدی با درک خطر گرمای زمین، تلاش‌های بسیاری برای دفع این خطر کرده که یکی از این تلاش‌ها، کاهش استفاده از لامپ‌های رشته‌ای است.

فهرست مطالب

مقدمه
کاربردهای LED
لامپهای LED بهترین منبع روشنایی و کاهش مصرف برق
آیا آینده از آن این نوع لامپ است؟
LEDها جایگزین ارزان‌تر لامپهای حباب‌دار
تقابل دیودهای LED با لامپ‌های CCFL در نمایشگرهای LCD
نمایشگرهای LCD
لامپ‌های CCFL
تکنولوژی LED
مقایسه ای بین لامپهای متال هالاید و لامپهای LED
مزایای لامپهای متال هالاید نسبت به LED
معایب لامپهای متال هالاید نسبت به LED:
نتیجه گیری
منابع




مبلغ واقعی 25,000 تومان    14% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 21,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 104

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما