مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 24
  • بازدید دیروز : 118
  • بازدید کل : 207861

شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز


شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز

عنوان: شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 27

این تحقیق با موضوع نماز بوده و به طور کامل شیوه هایی را برای دعوت دانش آموزان به نماز بیان می نماید. این تحقیق به دانشجویان رشته های معارف اسلامی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

چکیده
نماز یک کلاس تربیتی است که با آموزش آن به فرزندان خود و این جامعه می توان در امر تربیت آن ها پیشرفت بسزایی داشت زیرا در بطن نماز مفاهیم والایی از بندگی نهفته است که با انجام این فریضه می توان به آن ها دست یافت. اولین محل تربیتی کودکان خانواده است بنابراین پدر و مادر مهمترین وظیفه شان را که تربیت صحیح و دینی است باید همراه با محبت و بدون سختگیری های نابه جا به آن ها تعلیم دهند. در کنار خانواده مربیان و معلمان در مدارس نیز وظیفه آموزش این مفاهیم را بر عهده دارند که با بکارگیری روش های جذاب و متنوع و متناسب با علایق آنان می توانند در فضای محبت آمیزی مفاهیم دینی از جمله نماز را به آنان آموزش دهند.
یکی از راه های علاقمندسازی کودکان و جوانان به نماز تشویق آنهاست. تشویق نقش بسزایی در نوجوانان دارد و باعث می شود خاطره نیکویی در ذهن آن ها باقی بماند.
هر قدر شخصیت الگوهای تربیتی و پرورشی برای دانش آموزان، محبوب و دوست داشتنی تر باشد، تأثیر پذیری آنها افزایش می‎یابد. اگر چنین فضایی بر مدارس حاکم باشد، روحیه معنوی دانش آموزان افزایش می‎یابد و در نمازخانه مدرسه ارتباط شوق آمیز همسالان گسترش می‎یابد.
مقدمه
با توجه به این که نوجوانان امروز ایران، در جامعه اسلامی رشد یافته اند و از آموزش و پرورش اسلامی بهره جسته اند، انتظار می رود از اعتقادات مذهبی راسخ و استواری برخوردار باشند و به انجام رفتارهای مذهبی (که نماز از شاخص ترین آن هاست) پای بندی بیشتری نشان دهند. امّا بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده در سال های اخیر بر موضوع تحقیق حاضر به مهمترین مسائل موجود در جامعه تاکید می‌کند. این پرسش را در ذهن تداعی می کند که با همه تلاش های انجام شده به منظور پایبندی نسل جوان (نسل پس از انقلاب) به نماز، علل و عوامل بی رغبتی یا کم توجهی بعضی از آنان به این مهم ریشه در چه عواملی دارد؟
و همچنین، میزان گرایش دانش‌آموزان به "اصل‌ نماز" و "گرایش‌ عملی‌ آنان در انجام نماز" در چه حدی است؟ گرچه این‌ مـسأله ریـشه در هر سه نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع دارد، اما هدف تحقیق حاضر شیوه های دعوت دانش آموزان به "اصل نماز" و همچنین میزان‌ توجه وپای‌بندی‌ آنان‌ به‌ انجام "رفتار نماز" و در نهایت به دست‌یابی‌ به‌ عوامل درون مدرسه‌ای مؤثردر تـشویق یـا بازدارندگی دانش‌آموزان در انجام این رفتار‌ مذهبی‌ است.
مدرسه به عنوان مرکز فراگیری می تواند به کنترل و درمان نابسامانیهای دانش آموزان بپردازد. پژوهش ها نشان می دهند مدارسی که اقامه نماز را جدی گرفته اند، اضطرابها و نابهنجاریها، ضد ارزش ها و مشکلات اخلاقی کمتر را شاهد بوده اند.
اعتقاد و ایمان قلبی شخصی در درجه اول حضور کارکنان مدرسه در صفوف نماز جماعت در مرحله دوم مورد اهمیت قرار گرفته است.
دانش‌آموزاني كه در نماز جماعت شركت نكرده‌اند، دلايلي از قبيل نامناسب بودن شرايط جوي نمازخانه، نامناسب بودن امكانات فيزيكي، مانند سرويس بهداشتي، مناسب نبودن وقت برگزاري نماز، طولاني و خسته‌كننده بودن مراسم نماز را مطرح كرده‌اند.

 

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
تعریف
جایگاه نماز
عوامل خانوادگی
عملکرد تربیتی والدین
نقش دبیران دینی
نقش دبیران غیر دینی
عوامل فیزیکی مربوط به نمازخانه
تلویزیون و راه جذب دانش آموزان به نماز جماعت
تأثیر دوستان و همسالان
پیشنهاد و توصیه ها
اردوهای زیارتی و سیاحتی
آشنا کردن دانش آموزان به فلسفه و اسرار نماز
چگونه می توان بعد شناختی و عاطفی دانش آموزان را در این باره تقویت کرد؟
حال چگونه‌ می‌توان از ایـن «ابزار گسترده و سازمان یافته» بهره جست؟
بهره گیری بیشتر از ابزارهای تبلیغاتی جذاب و متنوع
نتیجه گیری
فهرست منابع و مأخذ




مبلغ واقعی 25,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 22,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 27

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما