مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 37
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 207423

مانور هایملیخ


مانور هایملیخ

عنوان: مانور هایملیخ

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 16

این تحقیق در مورد مانور هایملیخ می باشد و به بیان تاریخچه و روش دقیق انجام این حرکت بر روی افراد مختلف می پردازد.

مقدمه
هنگامی که چیزی در گلوی شخصی گیر کرده، شخص نمی تواند دم و بازدم انجام دهد. به همین دلیل است که فرد در طی گیر کردن جسم خارجی، نمی تواند سرفه کند. ( سرفه نوعی بازدم با فشار زیاد و ناگهانی است )
مانور Heimlich از فشار شکمی استفاده می کند تا اجسام خارجی گیر کرده در گلو را خارج کند. در سال ۱۹۷۲، یک دکتر اهل سین سیناتی داستانی درباره خفگی خواند. در آن زمان، خفگی ششمین علت مرگ و میر بود. این آمار، دکتر را تشویق کرد تا یک راه ساده برای جلوگیری از این حادثه ایجاد کند. این روش به پاس خدمت دکتر هنری هایملیخ، به عنوان مانور Heimlich شناخته می شود.
مانور هایملیخ سرفه مصنوعی ایجاد می کند و با فشار بر روی دیافراگم، باعث می شود هوا با فشار زیاد و ناگهانی از ریه ها خارج و جسم خارجی گیر کرده را خارج کند. همراه کافه پزشکی باشید.
حركت تكنيكي و ساده هايمليخ شما را قادر مي‌سازد تا در حد امكان، اشخاص را از خطر خفگي نجات دهيد. با يادگيري اين روش، حتي مي‌توانيد خود را نيز از خطر خفگي برهانيد. فرد در حال خفگي نه مي تواند صحبت كند و نه توانائي تنفس دارد، لذا به كمك شما سخت نيازمند است.
هيچگاه به پشت شخص در حال خفگي نزنيد، چرا كه ممكن است كار مشكل‌تر شود (مگر آنكه نيم تنه بالائي شخص رو به پائين باشد). خنديدن و يا حرف زدن در حين جويدن غذا و بلعيدن آن ممكن است باعث ايجاد حالت خفگي گردد. به هنگامي كه حالت خفگي دست مي‌دهد، هرگز محلي را كه ديگران در آن هستند ترك نكنيد و همانند شكل زير، با اشاره وضعيت خود را به آنان بفهمانيد.
تأثير اين تكنيك به اين دليل است كه در حالت قطع تنفس بيمار، هنوز مقدار قابل توجهي هوا داخل ششها باقي است و با فشردن سريع دستها بر روي شكم مصدوم (بين قفسه سينه و ناف)، ششها فشرده مي شوند و هواي موجود در آنها به سمت ناي حركت مي‌كند و جسم خارجي را به سمت بيرون حلق مي‌راند. خفگي در كودكان اغلب به دليل بلعيدن جسم خارجي رخ مي‌دهد. در مورد به كارگيري اين تكنيك براي كودكان با احتياط كامل عمل كنيد.

فهرست مطالب


مقدمه
تاریخچه مانور هایملیخ
نشانه‌هاي شخص در حال خفگي
نحوه انجام کمک های اولیه « ۵ ضربه به پشت – ۵ فشار شکمی » به هنگام خفگی
چگونه می توان مانور هایملیخ را انجام داد ؟
کودک یا بزرگسال آگاه
کودک یا بزرگسال ناآگاه
انجام مانور هایملیخ بر روی خود
نوزادان زیر ۱ سال
باز کردن راه هوایی خانم حامله یا فرد چاق
باز کردن راه هوایی کسی که هشیاری اش را از دست داده (فرد بیهوش شده)
آیا مانور هایملیخ بهتر از استراتژی های دیگر است؟
ایمنی مانور هایملیخ
تذكرات مهم
نتیجه گیری
منابع



مبلغ واقعی 25,000 تومان    27% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,250 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 50

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما