مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 33
  • بازدید دیروز : 118
  • بازدید کل : 207870

گزارش تخصصی درس تاریخ: بررسی راه کارهای عملی ایجاد انگیزه در دانش آموزان در درس تاریخ معاصر ایران


گزارش تخصصی درس تاریخ: بررسی راه کارهای عملی ایجاد انگیزه در دانش آموزان در درس تاریخ معاصر ایران

عنوان: گزارش تخصصی درس تاریخ: بررسی راه کارهای عملی ایجاد انگیزه در دانش آموزان در درس تاریخ معاصر ایران

قالب بندی: WORD

تعداد صفحه: 13

این گزارش تخصصی در مورد بررسی راه کارهای عملی ایجاد انگیزه در دانش آموزان در درس تاریخ معاصر ایران می باشد که به صورت بسیار کامل بوده و مخصوص فرهنگیان عزیز و معلمین درس تاریخ آماده گردیده است.

● مقدمه
تقریباً از سال ۱۳۷۴ در کلاسهای دوره دبیرستان و کار و دانش، تاریخ را تدریس می کنم . متأسفانه دروس تاریخ، خصوصاً تاریخ معاصر مورد علاقه و توجه دانش آموزان نیست و حتی برخی از همکاران متخصص و غیر متخصص آن را با اهمیت نمی دانند. برای حل این مشکل، در درس تاریخ معاصر بر آن شدم تا این وضعیت نامناسب را تغییر دهم. پس از مطالعه و بررسی و مشاوره با برخی از صاحب نظران، توانستم درس تاریخ را از تئوری و خشک بیرون آورده و دانش آموزان را در این درس فعّال و علاقه مند نمایم درس تاریخ را با طراحی جدول ها و تهیه مجموعه های اسلاید، آلبوم سکه و اسکناس و … برای دانش آموزان جذاب کنم و بدین ترتیب روحی تازه در کالبد بی جان تاریخ معاصر بخشم و دانش آموزان نیز با شور و علاقه وافر در این درس فعالیت نمودند.
● توضیح وضعیت موجود
در ابتدای سال تحصیلی ۸۲-۸۱ به آموزشگاه پسرانه پیام انقلاب در خواجه ربیع رفتم. این منطقه جزو مناطق محروم شهرستان مشهد به شمار می آید. درب بزرگ ورودی مدرسه و فضای خاکی جلوی آن نظرم را جلب کرد. در حالیکه آن طرف خیابان فضای سبز دل انگیزی وجود داشت. حیاط مدرسه که با دیوار های بلندی محصور شده و عاری از درخت و گل و گیاه میباشد از زیبایی مدرسه می کاهد. ساختمان سه طبقه و آجر سفالی آن نوساز بودن و قدمت ۶ یا ۷ سالة آن را بیان می کند. محیطکلاس ها بزرگ و درب های آن آهنی است، امّا نورگیری کافی دارد. عیب بزرگ این آموزشگاه این است که در حاشیه خیابان اصلی واقع شده و رفت و آمد ماشین ها یکی عوامل مخّل آموزشی می باشد دانش آموزان از لحاظ وضیعت خانوادگی در حّدپایین تر از متوسط قرار دارند.
● تعریف و طرح مسئله
اول هر سال تحصیلی برایم واقعاً تأسف انگیز است که می بینم دانش آموزان رشته های تحصیلی غیر انسانی و گاه انسانی، علاقه ای به درس تاریخ ندارند. دائماً در ذهنم این سؤال مطرح می شود
که چرا دانش آموزان به درس تاریخ بی میل هستند؟ به همین دلیل در اولین جلسه های درس تاریخ معاصر بر آن شدم تا به هر شکل ممکن علل و عوامل دل زدگی و بی توجهی دانش آموزان را با همکاری خودِ آنان و مشاوران و متخصصین بیابم و در حد توانایی و امکان راه حل مناسب را با توجه به محدودیت ها و شرایط موجود و با کمک کارشناسان و مشاوران پیدا کنم. از دانش آموزان رشته ریاضی – تجربی خواستم تا نظریات خود را راجع به درس تاریخ معاصر بیان کنند تا در این باره به گفتگو بنشینیم. یکی از دانش آموزان با تمسخر گفت: « مگر تاریخ هم درس بشمار می آید؟! » دیگری گفت: « این درس که در کنکور نمی آید و در سرنوشت ما تأثیر ندارد.» سومی گفت: «آقا ! این درس خشک و بی روح است و بسیاری از مطالب آن تکراری و خسته کننده است. چون سال سوم راهنمایی تا حدودی آن ها را خوانده ایم.»
آن یکی می گفت: «آقا ! در دورة راهنمایی درس را از روی کتاب می خواندیم. معلم هم چهار تا سؤال می داد و آن را هم می خواست.» دیگری گفت: «آقا ! مگر تاریخ غیر از غیبت گذشتگان و انبوهی از قصه و داستان چیز دیگری هم مطرح می کند؟!» یکی دیگر از دانش آموزان می گوید: «من در کتابی خوانده ام که ناپلئون گفته است: تاریخ جز دروغ چیز دیگری نیست و تفاوت آن با دروغ های عادی در این است که مردم آن را قبول می کنند. بالاخره دانش آموز دیگرم گفت: «آقا ! این درس نهایی و نمره آؤر است و ساعت استراحت از خستگی دروس فیزیک، شیمی و دروس اصلی رشته مان است.» از چهره اکثر دانش آموزان پیدا بود که دل خوشی از تاریخ و معلمک آن ندارند. با جمعاین نظریات که مأیوس کننده بود، مصمم در پی راه حل شدم.

فهرست مطالب

مقدمه
توضیح وضعیت موجود
تعریف و طرح مسئله
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
گردآوری اطلاعات(شواهد ۲)
نتایج
منابع و مآخذ


مبلغ واقعی 25,000 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 21,250 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما