مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 15
  • بازدید دیروز : 88
  • بازدید کل : 207354

پروژه کارآفرینی پرورش زنبور عسل


پروژه کارآفرینی پرورش زنبور عسل

عنوان: پروژه کارآفرینی پرورش زنبور عسل

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 21

نکته: این طرح توجیهی درباره پرورش زنبور عسل می باشد و کلیه اطلاعات مورد نیاز جهت تأسیس یک زنبورستان را بیان می نماید. این مطالب شامل ساختمان و زمین های مورد نیاز، تأسیسات ، هزینه ها ، سود و زیان و … می باشد. این پروژه به دانشجویان عزیز ، جهت ارائه درس کارآفرینی پیشنهاد می گردد.

خلاصه طرح :

موضوع طرح : پرورش و نگهداری زنبورعسل

محل طرح:روستايي در توابع شهرستان ديلمان

مجري طرح: آقاي نوبخت

ظرفیت اسمی تولیدات: ۱۲۵۰ کندو

نوع تولیدات : عسل

تعداد شاغلین : ۹ نفر

مشخصات سرمایه گذاری طرح :

سرمایه گذاری کل طرح : ۸۹۲٫۹۸ میلیون ریال

سرمایه گذاری ثابت : ۸۳۹٫۸۹ میلیون ریال

سرمایه در گردش : ۵۳٫۱۰ میلیون ریال

در آمد سالانه : ۱۰۰۰٫۰۰ میلیون ریال

سود ویژه : ۲۰۹٫۸۳ میلیون ریال

دوره بازگشت سرمایه : ۳٫۸ سال

نرخ بازدهی سرمایه : ۲۶٫۴% درصد

مقدمه

زنبور عسل یکی ازحشرات مفید برای انسان است که متعلق به رده دوبالان می ‌باشد. زنبور عسل خیلی پیش از انسان در روی زمین بوجود آمده و زندگی می‌کرده است. زنبور عسل حدود ۱۵۰ میلیون سال قبل وجود داشته و مشغول زاد و ولد بوده است. منتها با این تفاوت که در آن فاقد یک زندگی اجتماعی بوده و مثل خیلی از زنبورهای غیر عسلی امروزی ، زندگی انفرادی داشته و هر زنبور لانه مخصوص بخود را داشته و در آن زندگی می‌کرده است. کندو محلی است که زنبورها در آن تولد یافته ، کار کرده ، خواهران و برادران خود را پرورش داده و مواد غذایی لازمه را در آن انبار و ذخیره می‌کنند. زنبور عسل دارای نژادهای مختلف است و ساختمان بدنی پیچیده‌ای دارند.

عسل حاوی بیش از هفتاد ماده مفید برای بدن است . اساساًعسل از: گلوگز ،فروکتوز و منوساکارید ها ساخته شده است .همچنین عسل دارای آنزیم های مفید مانند : آمیلاز ها ، سوکراز ، کاتالاز و… بوده و در رده بندی غذاهای سرشار از آنزیمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است . ضمن اینکه مواد معدنی مختلفی مانند: کلسیم ، سدیم،پتاسیم ،منیزیم،آهن وکلر و … نیز در عسل یافت می شود .عسل بعنوان یک ماده کامل غذایی همچنین دارای انواع ویتامین ها (B1،B2،B3،B5،B6،C،E،K) ،اسید های آلی (اسید مالیک ،وینیک ،سیتریک ،لاکتیک و اگزالیک )و پروتیین ها بوده و می تواند ۳۱۵ تا ۳۳۵ کیلو کالری انرژی (به ازای ۱۰۰ گرم )تولید نماید.

از دیگر سو عسل دارای خواص درمانی ،ضد عفونی کنندگی و حفاظت از مواد آلی در مقابل تجزیه و فساد می باشد.ابن سینا در کتاب قانون،در مورد معجون فلاسفه (تهیه شده با عسل ) می نویسد :«…در هنگام زیاد شدن بلغم ،اندرون را تقویت ،نیرو را زیاد ،اشتها را باز می کند،عسل،خوراکی است که جوانی را جاویدان می سازد،حافظه را نیرو مکی بخشد و گذشته را در خاطره زنده می کند،اندیشه راپاک و زبان را می گشاید.»

کلیه موارد مطروحه ،اهمیت استفاده از عسل بعنوان یک مواد غذایی قوی و همچین داروی طبیعی را خاطر نشان میسازد.از دیگر سو با عنایت به رشد جمعیت و تنوع محصولات تولیدی و بالا رفتن سطح رقابت در زمینه عرضه انواع محصولات غذایی ،بهبود مستمر کیفیت محصولات و ایجاد تنوع در عرضه مناسب تر ،از مواردی هستند که بایستی هر چه بیشتر مد نظر قرار گیرد.رعایت این موارد می تواند منجر به دسترسی آسان و ارزان مصرف کننگان به مواد غذایی شود.طی فرایند پرورش و نگهداری زنبور عسل، همچنین اقدام به ازدیاد کندو ها میشود که ایم عمل به منظور ترمیم تلفات و فروش انجام می پذیرد. در مناطق گرمسیری حتی میتوان از هر کندو یک بچه کندو گرفت.

با اجرای این طرح ، علاوه بر کسب سود مناسب اقتصادی می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر را فراهم آورد .

فهرست مطالب

خلاصه طرح

مشخصات سرمايه گذاري طرح

مقدمه

زنبور داری را از کجا باید شروع کنیم ؟

انتخاب محل زنبورستان

سرمایه گذاری ثابت

محوطه سازی

ساختمانها

تاسیسات و تجهیزات

ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی

وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه

تجهیزات اداری و کارگاهی

هزینه های قبل از بهره برداری

هزینه های طرح ثابت

مواد اولیه و بسته بندی

حقوق ودستمزد پرسنل غیرتولیدی

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی

سرمایه در گردش

ظرفیت سالانه تولید

۳ نکته مهم در هنگام بازدید کندوها


مبلغ واقعی 25,000 تومان    28% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما