مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 10
  • بازدید دیروز : 100
  • بازدید کل : 207634

تجربیات تدریس یک معلم


تجربیات تدریس یک معلم

عنوان: تجربیات تدریس یک معلم

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 10

این تحقیق در مورد تجربیات تدریس یک معلم بوده و ضمن بیان تجربیات شخصی یک معلم ، راهکارهایی را جهت استفاده ی دیگر معلمان عزیز ذکر می نماید. این تحقیق به فرهنگیان عزیز ، دانشجویان رشته های علوم تربیتی ، آموزش ابتدایی و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه

من در کلاس سعي مي کنم فرايند يادگيري را تبديل به واحد کار کرده و در اختيار فراگيران قرار دهم. سپس از آن ها مي خواهم تا واحد کار را اجرا کنند. در حين انجام واحد کار مفهوم هدف در ذهن فراگيران نقش مي بندد و انها به بينش مي رسند. من از فراگيران مي خواهم مفهوم را به زبان خود تعريف کنند. انجام واحد کارها با شور و شوق همراه است و کلاس دچار خستگي نمي شود يعني در کلاس نشاط آموزش به وجود مي ايد.

يکي از معلمين همکارما عادت داشت گوشش راباکليد پاک مي کرد سال بعدکه من معلم دانش آموزان سال قبل او شدم از بچه ها پرسيدم:گوشتان راچگونه پاک مي کنيد؟ همه جواب دادند با کليد(آيا وقت آن نرسيده است بعنوان يک الگو در عادتهاوخلقيات خودمان تجديد نظرکنيم؟)

گاهي اوقات براي ايجاد تنوع و علاقه بچه ها را به ديدن يک سايت در زمينه زيست شناسي ببريد و آزمايش مجازي انجام دهيد . براي تشويق بچه ها به آنها يک جايزه بدهيد يا با آنها قول و قرار بگذاريد مثلا بردن بچه ها به يک اردوي علمي مانند باغ گياهشناسي ايران يا حتي يک پارک يا جايزه دادن کتابي که بسيار به آن نياز دارند اين کارها سبب علاقه آنها شده و تاثيرات بسيار ديگري نيز دارد که خود بهتر مي دانيد .

اگر در کلاس شما دانش آموز ناهنجار يا نامنظمي (قلدري) وجود دارد که شما را کلافه کرده است ميتوانيد در شروع چند جلسه کلاس کار حضور وغياب دانش آموزان را به او واگذار کنيد .تاثير اين کار شگفت انگيز است.

اگر معلم ها سعي كنند می توانند در كلاس به جاي اينكه روحيه دانش اموزان را تخريب كنند، روحيه انها را تقويت كنند. چون دبيرستان يك مقطع حياتي براي اينده دانش اموزان است و معلم باید يك چراغ روشن براي انها باشند نه چراغ خاموش.

معمولا دانش آموزان در نيمه کلاس خسته مي شوند لذا همان لحظه که احساس کرديد، از آنها بخواهيد که در سر جايشان شروع به نرمش کنند. ( حدود پنج دقيقه ) مخصوصا اگر ساعت اول رياضي داشته باشند و شما قصد تدريس داشته باشيد و يا آنها شب قبل دير خوابيده باشند.( اگر همراه با خنده باشد بهتر است ).

يکي از روشهايي که آموزش صحيح و ماندگار را در پي دارد طرح سؤال از دروسي است که تدريس مي شود. به اين منظور از دانش آموزان مي خواهيم جعبه زيبايي به نام جعبه پرسش تهيه کنند(با سليقه خودشان تزيين کنند. تصوير بزرگان و دانشمندان را روي آن بچسبانند يا آن را شبيه کتابخانه کوچک بسازند و...) پس از تدريس هر درس سؤالات آن درس را بنويسند و داخل جعبه بگذارند. اين جعبه کاربردهاي فراواني دارد براي ارزشيابي تشخيصي و يا اجراي مسابقه و حتي امتحان ميتوان از اين جعبه بهره مند شد زيباترين جعبه هایی که سؤالات مفيدي هم داشته باشند تشويق شده و نمره مي گيرند.


مبلغ واقعی 25,000 تومان    49% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 12,750 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما