مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 22
  • بازدید دیروز : 138
  • بازدید کل : 207546

پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه چوب بری


پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه چوب بری

عنوان: پروژه کارآفرینی راه اندازی کارگاه چوب بری

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 12

نکته: این پروژه درباره راه اندازی یک کارگاه چوب بری می باشد و به معرفی امکانات و ویژگی های وسایل مورد نیاز یک کارگاه چوب بری می پردازد. این پروژه به دانشجویان عزیز ، جهت ارائه درس کارآفرینی پیشنهاد می گردد.

مقدمه
چوب يكي از اصلي ترين و قديمي ترين مصالح بوده است. انسان نخستين طريقه شكل دادن به چوب را براي ساخت و تهيه ابزار مختلف فرا گرفت. ابزار و وسايل چوبي نخستين و حتي ساختمان ها و تزئينات چوبي ادوار ماقبل تاريخ، نشانگر اهميت چنان ماده اي است كه قبل از فلز و همزمان با سنگ در اختيار بشر درآمده و از آن در راه‌هاي مختلفي مثل تهيه ابزار و مايحتاج زندگي، سلاح، ساختمان و... استفاده كرده است.
فرانك لويد رايت پس از طراحي خانه داروين در شيكاگو در مورد مصالح به كار رفته در طراحي اين ساختمان (كه عمدتاً چوب است) مي گويد:
«چوب صميمانه ترين و اساسي ترين مصالح است. انسان عاشق پيوند با آن است، دوست دارد آنرا لمس كند و ديدن آن را خوش مي دارد».
چوب طبيعي پيچيده دارد. مثلاً چوب درخت بالزا، كه قابليت شكل پذيري زيادي دارد، جزو چوب هاي سخت محسوب مي شود. اما چوب درخت شوكران كه درساخت ستون هاي خانه كار برد دارد، از انواع چوب هاي نرم به شمار مي آيد. از طرفي ديگر درختان بلوط همگي داراي چوب سخت مي باشند. چوب به رغم ظاهر جامد و محكمش، زنده است و لايه هاي دروني آن رشد مي كنند.
چوب ها با درجه اهميتي كه در صنعت و هنر دارند، بايد مورد توجه و نگهداري هاي ويژه قرار گيرند. در نگهداري چوب ها، توجه به نكاتي چون حفاظت در برابر آفتاب، باران و آفات و همچنين كنترل ميزان رطوبت هوا، اهميت بسياري دارد.
در این واحد چوبها به ابعاد مورد نیاز تبدیل و به بخش خشک کن منتقل می شوند، پس از فرآوری چوب در این بخش، چوبها به واحد تولید منتقل می شوند تا برای بکارگیری در سفارشات درب، کابینت و ... مورد استفاده قرار گیرند. اکثر تولیدات این کارخانه به صورت ماستیو انجام میشود تا از فعل و انفعالات طبیعی چوب ( پیچیدگی و کشیدگی ) جلوگیری شود.
همیشه برای راه اندازی یک کارگاه یا کسب و کار نیاز به ابزار و تجهیزاتی است که بنا به نیاز ها و شرایط موجود می تواند متفاوت باشد.و این تفاوت ها می تواند در اندازه ، توان ، قیمت و... باشد.همراهان همیشگی آی چوب در ایمیل ها نظراتشان درخواست داشتند تا لوازم مورد نیاز برای راه اندازی یک کارگاه نجاری خانگی را نام ببریم و توضیحاتی در این زمینه ارائه دهیم.
برای ساخت لوازم چوبی خواه و ناخواه نیاز به ابزاری مانند اره فلکه ، دستگاه 3 کاره یا 4 کاره , گندگی است که به نظر من استفاده از این وسایل در محیط مسکونی کاری اشتباه است ، به دو دلیل : اول در بیشتر از خانه ها فضای کافی برای نگهداری از این ابزار وجود ندارد و دوم: به واسطه ی سر و صدا و خاک زیادی که تولید می کند موجب آزرده شدن همسایگان و اهالی خانه می شود.پس پیشنهاد من به شما این است که از محیطی کارگاهی برای استفاده از این تجهیزات بهره بگیرید.

فهرست مطالب

مقدمه
اره فارسی بر
اره عمود بر چکشی
فرز دستی
دریل (مته برقی)
پیچ دستی
پمپ باد
منگنه کوب و میخ کوب
پیچ بند شارژی
لوازم دیگری که مورد نیاز است
اره فلکه
گندگی
مشخصات كارگاه
الف) وسعت كارگاه
ب) روشنايي و تهويه
ج) تاسيسات كارگاهي


مبلغ واقعی 25,000 تومان    54% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 11,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما