مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 138
  • بازدید کل : 207544

پروژه کارآفرینی پرورش آلوئه ورا


پروژه کارآفرینی پرورش آلوئه ورا

عنوان: پروژه کارآفرینی پرورش آلوئه ورا

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 12

این پروژه در مورد پرورش آلوئه ورا می باشد و کلیه مراحل پرورش آلوئه ورا شامل زمین ، منابع و هزینه های مورد نیاز آن را بیان می نماید. این پروژه به دانشجویان کلیه رشته ها جهت ارائه درس کارآفرینی پیشنهاد می گردد.

مقدمه

آلوئه ورا گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک رشد می کند. آلوئه ورا بااینکه به خانواده زنبق تعلق دارد اما در ظاهر شباهت بسیار زیادي به کاکتوس دارد.در بین بیش از 240 گونه آلوئه ورا چهار نمونه آلوئه ورا تشخیص داده شده که دارايارزش غذایی هستند .این گیاه پایدار و چند ساله است و هر سه ماه یک بار می توانازهر بوته 3 تا 4 برگ کناري برداشت و براي استخراج محصول در کارخانه مورداستفاده قرار دارد .توسعه به علت نیاز کم این گیاه به آب در مناطقی که « آلوئه ورا »کاشت امروزه با خشکسالی و کمبود آب براي کشاورزي روبرو هستند میتواند بهعنوان یک محصول جایگزین براي کشاورزان یک منبع درآمد مناسب باشد. خواصمتعدد دارویی شناخته شده در آلوئه ورا باعث شده است که آن را گیاه قرن بیستم بنامند.

براي استفاده تجاري از این گیاه باید مسیر درست کار کردن آن را بدانیم یعنی بهعنوان یک سرمایه گذار باید ببینیم که در چه مناطقی چه محصولاتی و چگونه بایدتولید کنیم و براي کشت تجاري نیز باید کشاورزانی که خواستار فعالیت در این زمینههستند، آموزشهاي لازم را طی کنند.

گیاه را میتوان در شرایط آب و هوای خشک در خاک های فقیر و بدون مواظبت خاصی کاشت.ریشه این گیاه به صورت سطحی است و در عمق خاک نفوذ نمی کند این گیاه نیاز به خاک رس با زه کشی مناسب به همراه شن دارد.

دمای ایده آل این گیاه 20 تا 25 درجه سانتیگراد است

مناسب ترین فصل کشت این گیاه اواسط شهریور ماه الی اواسط آبان ماه است.

فاصله استاندارد این گیاه برای کشت بین 30 تا 55 سانت است و استاندارد جهانی برای کشت هر هکتار بین 18000 تا 24000 هزار بوته در هر هکتار است. آبیاری به روش قطره ای مناسب تر است

برای این گیاه کشاورزی ارگانیک سودمندتر است بنابر این برای محصولی بهتر میتوان از کودهای حیوانی و یا کمپوست ها استفاده کرد.

برداشت بین ماه های ششم تا دوازدهم پس از کشت اولیه بسته به نوع پاجوش کشت شده میتواند انجام شود.

در صورت وجود زیر ساخت های مناسب میتوان واحد های فر آوری این گیاه را راه اندازی کرد که در زیر یک نمونه از آن را می بینید.

مشخصات کلی طرح :

طرح کشت آلوئه ورا با همکاری شرکت گل واره در زمينی به مساحت ...... هکتاربا مشخصات و محدوده جغرافیایی زیر انجام خواهد پذیرفت .

فهرست مطالب

مقدمه
مشخصات کلی طرح
مشخصات و محدوده جغرافیایی زمین
بررسي هزينه هاي سرمايه گذاري طرح
الف) سرمايه ثابت
زمين
هزینه تهیه پاجوش
نیازهای آبی محصول
ماشين آلات و تجهيزات
وسائط نقليه
تجهيزات كارگاهي
هزينه هاي پيش بيني نشده
ب) هزينه هاي جاري
هزينه هاي كاشت، داشت وبرداشت
استهلاک
سوخت و انرژی
هزينه هاي پيش بيني نشده
درآمد سالانه


مبلغ واقعی 25,000 تومان    26% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 23

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما