مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 23
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 207409

ورزش بوکس


ورزش بوکس

عنوان: ورزش بوکس یا مشت زنی

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 25

این تحقیق در مورد ورزش بوکس بوده و به طور کامل به معرفی تاریخچه ، قوانین داوری و مسابقه ای ، زمین مسابقه و دیگر ویژگی های این ورزش می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های تربیت بدنی و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه
بوکس يا مشت‌زنی یکی از رشته‌های ورزش رزمی است که در آن دو نفر با ضربات مشت با یکدیگر مبارزه می‌کنند.
تاریخچه بوکس در جهان
مسابقه ورزش بوکس بطور رسمی در ششصد و هفتاد و هفت سال قبل از مسیح در بیست و سومین بازی المپیک در هاین که اولین نبرد این ورزش است شروع شده و «ابراستوس» اهل سمیرنا در این مسابقه فاتح و قهرمان شناخته شد.
این‌که قدیمیترین نبرد بوکس به چه نوع صورت گرفت و چگونه با یکدیگر می‌جنگیدند معلوم نیست. چنانکه در تواریخ روم ذکر شده است که طرفین مشت‌های خود را به چرم‌های خامی محکم بسته و سعی می‌کردند که با ضربات محکمی از این مشت‌های سخت و سنگین حریف را از پای در آورند. البته این مسابقات بدون رعایت وزن بدن انجام می‌شد.
ملائکوماس که پدرش نیز چهل و پنج سال بعد از مسیح فاتح بوکس و قهرمان المپیک گردیده بود عموم رقیبهای خود را تنها با فن (نه با زور و قدرت) مغلوب می‌ساخت. مسابقه‌هایی که بدین صورت وقوع می‌یافت بدون انقطاع بود و دائماّ در میدان‌های مسابقه یک ورزشکار با قهرمانان آماده بنبرد بوده و هرکس که از بین تماشاچیان داوطلب مسابقه بود دست خود را بلند می‌کرد. ملائکوماس قهرمان رومی که در اکثر نبردها ورزشی بدین نوع فاتح می‌گردید بالاخره در یک مسابقه که حریف او کشته شد اشتهاری بسزا یافت. در این مسابقه‌ها قهرمانان دوره امپراتوری روم دستهای خود را باآلتی شبیه به دستکش که روی آن میخهای محکم فولادی کوفته شده بود مجهز می‌کردند و نیز یک نوع دستکش مخصوص دیگر که از چرمهای سخت و محکم در دست می‌گرفتند و مسابقه را شروع می‌کردند. با استفاده این دستکشها در هر مسابقه یکی از دو طرف حتما سخت مجروح یا مقتول می‌شد سبب شد که مسابقه‌های بوکس بدین شکل ترک شود. در واقع بازی بوکس با از بین رفتن مسابقه‌های المپیک توأم گردیده و در سال 400 بعد از میلاد قهرمانان ورزشهای مختلف بوکس را به کلی فراموش کردند. در همان عصر یا چند قرن بعد ورزش کشتی گیری که مخاطرات ان کمتر از اینگونه بوکس‌ها نبود متداول شد و از ورزشهای عمومی گردید.
در لندن هم یکی از استادان شمشیر بازی به نام جمس فیک مدرسه ورزش بزرگی دائر کرد که گذشته از تعلیم شمشیر بازی و نیزه‌پرانی و غیره فنون بوکس را نیز به شاگردان خود می‌آموخت.

فهرست مطالب

مقدمه
تاریخچه بوکس در جهان
تاریخچه بوکس در ایران
محل بوکس
مختصری از ورزش و اصول بازی
وزنهای مختلف بوکس
زمان مسابقه
ابعاد و اندازه رینگ بوکس و دیگر لوازم آن
دستکشها
بانداژها
لباس شرکت کننده
لوازم رینگ
کلاه محافظ
نحوه برد و باخت در مسابقات بوکس
به دو طریق بوکسور برنده تعیین می گردد
الف) برد با امتیاز
ب) برد با ضربه فنی
نحوه امتیاز دادن در مسابقه بوکس
نکاتی در مورد امتیازات مسابقه
برترین مسابقات تاریخ بوکس جهان
**محمد علی- جوفریرز
**جک دمپزی_لوئیس فیرپو
**جوجینت_ران لیل
**محمدعلی_جوفریزر
**جورج فورمن_ران لیل
**راکی مارسیانو_ جرسی جوواسکالت
**جولیوس – بیلی کان
**جیم جفرز – تام شارکی
**فلوید پترسون – اینگمارجانسون
**لری هولمز – کن نورتون
منابع


مبلغ واقعی 25,000 تومان    24% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما