مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 99
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 207485

ورزش پینگ پنگ یا تنیس روی میز


ورزش پینگ پنگ یا تنیس روی میز

عنوان: ورزش پینگ پنگ یا تنیس روی میز

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 17

این تحقیق در مورد ورزش پینگ پنگ بوده و به طور کامل به معرفی تاریخچه ، قوانین داوری و مسابقه ای ، زمین مسابقه و دیگر ویژگی های این ورزش می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های تربیت بدنی و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه

ورزشی است که روی میز انجام می‌شود و دو یا چهار بازیکن در آن شرکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد و با بهره از آن به توپ ضربه می‌زند. توپ در این ورزش سبک و توخالی است. جنس میز از چوب و سخت است.

پیشینه

پینگ پنگ مانند بسیاری ورزش های دیگر احتمالا برای اولین بار با وسایل و تجهیزات ابتدایی و سر هم بندی شده به عنوان یک سرگر می اجتماعی ساده در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان بازی می شده است.این بازی که بر گرفته از بازی تنیس قرون وسطایی است با همین نام امروزی ونام های مختلف تجاری همچون گسیما(gosshima,1891) و ویف واف(whiff-waff) همراه با بازی بدمینتون و تنیس روی چمن در اواخر قرن نوزدهم بسیار محبوب بودند و بعد از این که عنوان پینگ پنگ(با پیروی از صدای ایجاد شده از برخورد توپ با میز و راکت با پوست بره تو خالی که در آن زمان متداول بود)توسط می جکس و پسرانش در سال1900 به ثبت رسید این بازی با شور و شوق بسیاری رایج شد.

گزارشی که در سال 1903 منتشر شد الزامات جدیدی را در مورد پوشیدن لباس مناسب و پیراهن رسمی برای مردان و زنان چگونگی گرفتن راکت به شیوه ی قلمی(pen holder)و نکات مختصری پیرامون جنس رویه های عاج دار و تاکتیک های مختلف اعلام کرده بود.این بازی به سرعت به ایالات متحده وارد شد و احتمالا اولین وسایل بازی ساخته شده در سال 1887 در آنجا تولید گردید.این بازی در سال های 10-1905 در اروپای مرکزی محبوب بود و قبل از هر تغییر و اصلاحی با تفسیر و شرح ویژه ای به ژاپن معرفی شد که بعد ها از ژاپن به چین و کره گسترش یافت.

در طول شصت سال آتی پینگ پنگ به ورزش جهان شمول تبدیل شده و احتمالا چهل میلیون بازیکن رقابتی این بازی را تمرین می کردند و میلیون ها بار به صورت غیر جدی بازی شد.با وجود این خود بازی در اصل روز های ابتدایی آن تغییر چندانی نکرده است اگر چه سریع تر ماهرانه تر و دشوار تر از تنها بیست سال پیش است.

در سال ۱۹۵۱ مسابقات قهرماني پينگ پنگ جهان در اتريش برگزار شد كه براي نخستين مرتبه تيمي از ايران متشكل از امير احتشام زاده، پرويز خاموشي و احمد مباركي در اين رقابت ها حضور داشتند كه در بين ۲۲ تيم شركت كننده عنوان شانزدهمي مشترك را كسب كردند.

در فاصله زماني ۵۹ سال حضور ورزشكاران ايران در مسابقات مختلف پينگ پنگ در رويدادهاي المپيك، جهاني، بازي هاي آسيايي و مسابقات قاره كهن تنها ۳ مدال برنز بدست آمده است.

فهرست مطالب

مقدمه
پیشینه
مسابقات المپيك
مسابقات جهاني
بازي هاي آسيايي
مسابقات كاپ آسيايي
مسابقات قهرماني آسيا
مسابقات قهرماني جوانان آسيا
قوانین و مقررات پینگ پنگ
چگونگی بازی
شناسه‌ها و تعاریف
• سرویس درست
• برگشت صحیح
• لت
• امتیاز
• گیم
• میز
• مجموعه تور
• توپ
• راکت


مبلغ واقعی 25,000 تومان    39% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,250 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 26

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما