مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 77
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 207463

انرژی هسته ای


انرژی هسته ای

عنوان: انرژی هسته ای

قالب بندی: WORD

تعداد صفحه: 43

این تحقیق در مورد انرژی هسته ای می باشد و اطلاعات بسیار کاملی در مورد مفهوم ، تاریخچه ، کاربرد و دیگر اطلاعات در مورد انرژی هسته ای را مورد بررسی قرار می دهد.

چکیده
می‌دانیم که هسته از پروتون (با بار مثبت) و نوترون (بدون بار الکتریکی) تشکیل شده است. بنابراین بار الکتریکی آن مثبت است. اگر بتوانیم هسته را به طریقی به دو تکه تقسیم کنیم، تکه‌ها در اثر نیروی دافعه الکتریکی خیلی سریع از هم فاصله گرفته و انرژی جنبشی فوق العاده‌ای پیدا می‌کنند. در کنار این تکه‌ها ذرات دیگری مثل نوترون و اشعه‌های گاما و بتا نیز تولید می‌شود. انرژی جنبشی تکه‌ها و انرژی ذرات و پرتوهای بوجود آمده ، در اثر برهمکنش ذرات با مواد اطراف ، سرانجام به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. مثلا در واکنش هسته‌ای که در طی آن 235U به دو تکه تبدیل می‌شود، انرژی کلی معادل با 200MeV را آزاد می‌کند. این مقدار انرژی می‌تواند حدود 20 میلیارد کیلوگالری گرما را در ازای هر کیلوگرم سوخت تولید کند. این مقدار گرما 2800000 بار برگتر از حدود 7000 کیلوگالری گرمایی است که از سوختن هر کیلوگرم زغال سنگ حاصل می‌شود.
انرژی هسته ای چیست؟
استخراج اورانیوم از معدن اورانیوم كه ماده خام اصلی مورد نیاز برای تولید انرژی در برنامه های صلح آمیز یا نظامی هسته ای است، از طریق استخراج از معادن زیرزمینی یا سر باز بدست می آید. اگر چه این عنصر بطور طبیعی در سرتاسر جهان یافت می شود تنها حجم كوچكی از آن بصورت متراكم در معادن موجود است.
اورانیوم چیست؟
یکی از چگالترین فلزات رادیو اکتیو است که در طبیعت یافت می شود. این فلز در بسیاری از قسمتهای دنیا در صخره ها، خاک و حتی اعماق دریا و اقیانوس ها وجود دارد. اگر بخواهید از میزان موجودیت آن ایده ای بدست آورید باید بگوییم که میزان وجود و پراکندگی آن از طلا، نقر یا جیوه بسیار بیشتر است.
اورانیوم در طبیعت بصورت اکسید و یا نمک های مخلوط در مواد معدنی (مانند اورانیت یا کارونیت) یافت می شود. این نوع مواد اغلب از فوران آتشفشانها بوجود می آیند و نسبت وجود آنها در زمین چیزی معادل دو در میلیون نسبت به سایر سنگها و مواد کانی است. این فلز به رنگ سفید نقره ای است و کمی نرم تر از استیل بوده و تقریباً قابل انعطاف است. اورانیوم در سال 1789 توسط مارتین کلاپورت (Martin Klaproth) شیمی دان آلمانی از نوعی اورانیت بنام Pitchblende کشف شد. وجه تسمیه این فلز به کشف سیاره اورانوس بازمی گردد که هشت سال قبل از آن، ستاره شناسان آن را کشف کرده بودند. اورانیوم یکی از اصلی ترین منابع گرمایشی در مرکز زمین است و بیش از 40 سال است که بشر برای تولید انرژی از آن استفاده می کند. دانشمندان معتقد هستند که اورانیوم بیش از 6.6 بیلیون سال پیش در اثر انفجار یک ستاره بزرگ بوجود آمده و در منظومه شمسی پراکنده شده است. برای درک بهتر از توانایی اورانیوم در تولید انرژی لازم است نگاهی به ساختمان اتمی این فلز داشته باشیم.

فهرست مطالب

انرژی هسته ای چیست؟

اورانیوم چیست؟

اورانیوم را بهتر بشناسیم

نگاهی به شکاف هسته ای اورانیوم

فراوری

غنی سازی

راكتور هسته ای

دفن اورانیوم مصرف شده

کاربردهای انرژی هسته ای

فیزیک هسته ای چیست؟

تاريخچه معا هده منع توليد و تکثير سلاح های هسته ای NPT

گذری بر پيشينه برنامه هسته ای ايران

تمديد نا محدود NPT

ايران به طور دايم زير زره بين

موافقت نامه پاريس ، نوامبر 2004

منفعت اروپا از مذاکره با ايران

پيشنهادات ماه آوريل 2005

تغير در ديد گاه ها ی ايران

عدم اعتماد به تضمين سوخت نيرگاه اتمی

تضمين های عينی

موافقان برنامه هسته ای

مخالفان برنامه هسته ای

انرژی هسته ای و کاربرد آن در کشاورزی

بمبهای هسته‌ای

کاربردهای کشاورزی

ضرورت استفاده از دانش هسته ای در علوم کشاورزی

تکنیک های هسته ای در علوم کشاورزی

معرفی مرکز تحقیقات کشاورزی هسته ای ایران و فعالیت های آن

انرژی اتمی

کاربردهای انرژِی هسته ای

کشورهای اصلی تولید کننده اورانیوم

بمب پلوتونیومی

بمب اورانیومی

اثر بمب های هسته ای

دفاع اتمي

سردشت، سوم آبان ۱۳۶۲

شکافت هسته ای

خطر زباله های هسته ای

راه های دفن زباله های هسته ای

فواید انرژی هسته ای

اقتصاد انرژي هسته اي

نیروگاه‌های هسته‌ای و آب‌شیرین‌کن‌ها


مبلغ واقعی 25,000 تومان    30% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 17,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما