مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 85
  • بازدید دیروز : 90
  • بازدید کل : 207055

پشتوانه پول


پشتوانه پول

عنوان: پشتوانه پول

قالب بندی: WORD

تعداد صفحه: 25

این تحقیق در مورد پول می باشد و به بیان تاریخچه پول و تعریف پشتوانه پول می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های حسابداری، امور مالی، اقتصاد و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه
همه از پول استفاده می‌‌کنند. همه ما خواهان آن هستیم، برایش کار می‌‌کنیم و درموردش فکر می‌‌کنیم. پول توسط نوعی ارتباط دائمی بین اشیا و میل به داشتن آن‌‌ها و باور به ارزشمند بودن اشیا ساخته می‌‌شود. پول ارزشمند است زیرا ما طالب آن هستیم و آن را می‌‌خواهیم تا محصول یا خدمت مطلوبمان را با آن تهیه ‌‌کنیم. تعریف پول و اینکه از کجا آمده است و ارزش آن چقدر است بر عهده کسانی است که خود را وقف اقتصاد کرده‌‌اند. در اینجا ویژگی‌‌های چندوجهی پول را بررسی می‌‌کنیم و خواهیم فهمید که ارزش و پشتوانه یک پول بر خلاف عقیده عامه مردم طلا و نقره نیست و عوامل دیگری در ارزش دادن و یا بی ارزش کردن یک پول تاثیر دارند.
پول از کجا آمده است؟
در گذشته‌های دور، پیش از آن که اسکناس مرسوم شود، مردم در بیشتر مبادلات خود از طلا و نقره استفاده می‌کردند. استفاده از فلزات گران‌بها در مبادلات یک مزیت بزرگ داشت. قیمت این فلزات همراه با دیگر کالاها بالا و پایین می‌رفت و مردم اثر تورم را احساس نمی‌کردند. اما این روش ایرادهایی هم داشت. تشخیص اصل بودن سکه آسان نبود. همچنین ممکن بود وزن و عیار سکه‌ها متفاوت باشد. حمل سکه‌های طلا هم مشکلاتی را برای دارندگان پول ایجاد می‌کرد.
راه‌حل این بود که مردم طلاها و نقره‌های خود را در صرافی‌هایی امن می‌گذاشتند و در مقابل کاغذی می‌گرفتند که طلب آن‌ها از صرافی روی آن قید شده بود. هر کس می‌توانست با در دست داشتن این برگه به صرافی مراجعه کند و با ارائه سند، سکه طلا یا نقره را عندالمطالبه دریافت کند.

 

فهرست مطالب

مقدمه
پول از کجا آمده است؟
رنگ فریبنده طلا
پول‌هایی طلایی و نقره‌ای
اختراع پول بدون پشتوانه
خلق پول در بانک
نسبت سپرده قانونی در نقش فرمان خودرو
پشتوانه پول
چه چیزی ارزش یک اسکناس را تعیین می‌‌کند؟
بدهی، پشتوانه پول
خطرهای استفاده از پول فیات
تورم
افزایش بیش از حد نقدینگی
از بین رفتن دولت‌ها
اوراق قرضه، مهم‌ترین ابزار بانک مرکزی
نتیجه گیری
فهرست منابع


مبلغ واقعی 25,000 تومان    48% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 25

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما