مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 65
  • بازدید دیروز : 90
  • بازدید کل : 207035

پوسیدگی ریشه در گیاهان زینتی پتیوم


پوسیدگی ریشه در گیاهان زینتی پتیوم

عنوان: پوسیدگی ریشه در گیاهان زینتی پتیوم

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 11

این تحقیق در مورد پوسیدگی ریشه در گیاهان زینتی پتیوم می باشد و این علایم و روش های کنترل این بیماری را مورد بحث قرار می دهد. این تحقیق به دانشجویان رشته های کشاورزی ، زراعت ، غلات ، باغداری و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

مقدمه
یکی از اصلی ترین مشکلات گیاهان که ممکن است حتی برای باغبانان حرفه ای نیز اتفاق بیفتد، پوسیدگی ریشه گیاه بر اثر آبیاری بیش از حد است. متاسفانه پوسیدگی ریشه به دلیل پنهان بودن ریشه های گیاه در خاک، از چشم ما پنهان می‌شود و برای مدت طولانی بدون تشخیص باقی می‌ماند. درست در زمانی که اولین علائم قابل مشاهده در ظاهر گیاه نمایان می‌شود، یعنی سلامت گیاه در خطر است و سریع باید درمان شود. اما چگونه می‌توان پوسیدگی ریشه را در خاک برطرف کرد ؟
قارچ خاکزی پیتیوم یکی از عوامل بیماری‌زای رایج در خاک است. عامل قارچی بیماری گیاهی پوسیدگی پیتیومی ریشه و میوه روی بسیاری از محصولات از جمله ذرت، سویا، سیب زمینی، خیار، کدو، توت فرنگی، گندم، گیاهان زینتی و بسیاری گیاهان دیگر دیده می‌شود.
علائم بیماری پوسیدگی پیتیومی ریشه
آلودگی بذور در مراحل اولیه جوانه زنی برگ‌ها باعث عدم جوانه زنی، آلودگی گیاه و در نهایت موجب مرگ ناگهانی گیاهچه می‌شود. علائم ابتدایی بیماری روی ریشه، به شکل زخم‌های قهوه‌ای رنگ و مرطوب هستند. این لکه‌ها تا نزدیکی طوقه ادامه می یابند و باعث مرگ گیاه می‌شود. بخش‌های آلوده ریشه بسیار حساس، نرم و شکننده هستند. معمولاً علائم بیماری روی میوه، مربوط به میوه‌هایی است که در تماس با سطح خاک هستند. این نشانه ها به صورت زخم‌های آبدار و همراه با توده کرکی سفید روی سطح میوه است. میوه‌های آلوده لهیده می‌شوند و به کلی ازبین می روند. از آنجایی که میوه‌های سبز یا رسیده حالتی آبدار و لهیده پیدا می‌کنند، این بیماری را پوسیدگی آبدار نیز می نامند. در صورت فراهم بودن رطوبت یا آبیاری بارانی در زمان کوتاهی، لکه های قهوه‌ای روی برگ‌ و ساقه مشاهده می شود.

فهرست مطالب

مقدمه
علائم بیماری پوسیدگی پیتیومی ریشه
علائم و ظواهر بروز بیماري
عامل بیماري
بیماري هاي ناشی از قارچ پیتیوم
علایم
پوسیدگی ریشه و طوقه چمن
شرایط گسترش بیماري
كنترل بیماري


مبلغ واقعی 25,000 تومان    56% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 27

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما