مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 39
  • بازدید دیروز : 93
  • بازدید کل : 207102

اصول روابط عمومی


اصول روابط عمومی

عنوان: اصول روابط عمومی

قالب بندی: WORD

تعداد صفحه: 33

این تحقیق در مورد روابط عمومی می باشد که به طور کامل به بیان تعریف، تاریخچه، انواع، ویژگی ها و اصول روابط عمومی می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های روابط عمومی، مدیریت ، علوم اجتماعی و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه

روابط عمومی (PR) مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مربوط به مدیریت نحوه انتشار اطلاعات در مورد یک فرد یا شرکت به مردم و به ویژه رسانه‌ها است. اهداف اصلی آن انتشار اخبار یا رویدادهای مهم شرکت، حفظ تصویر برند و ایجاد دیدگاه خوب در شرایط چالش برانگیز برای به حداقل رساندن پیامدهای آن‌ها است.

روابط عمومی ممکن است در قالب یک بیانیه مطبوعاتی شرکت، کنفرانس خبری، مصاحبه با روزنامه نگاران، پست رسانه‌های اجتماعی یا مکان‌های دیگر رخ دهد.

اقدامات و فعالیت‌هایى که از سوى روابط عمومى انجام مى‌گیرد به دو دسته تقسیم مى‌شوند: نخست فعالیت‌هایى که از قبل پیش‌بینى و برنامه‌ریزى شده و با بررسى طرح‌هاى اجرایى با آمادگى به اجرا در مى‌آیند. دستة دوم، آن سرى از فعالیت‌ها و اقدامات اجرایى است که بنابر نیاز و براساس مصلحت روز، ضرورت اجراى آن وجود دارد. در اجراى هر برنامة کلى، عمومى، یا جزئى و مقطعى روابط عمومى‌ها، چهار مرحله وجود دارد که طى صحیح و منظم این مراحل، موفقیت اقدامات روابط عمومى‌ها را تضمین مى‌کند و از آغاز تا پایان یک چرخه (سیکل بسته) را تشکیل می‌دهد، که این چهار مرحله عبارتند از: تحقیق، تهیة برنامه، ارتباط، ارزیابى، درحقیقت، طبیعت تشکیل روابط عمومى به‌علت اقتضاى مبرم زمان، بـراى راهنمایى و رهبرى افکار عمومى است.

روابط‌عمومی‌چيست؟

روابط‌عمومی‌(PR = Public Relations) چيزي جز تلاش در جهت محافظت و بهبود شهرت يك سازمان، شركت و يا فرد مشخص نيست. در جهان رقابتي امروز، جايي كه هر سازماني به سختي براي بهبود تصوير مردم از برند خود تلاش می‌كند، روابط‌عمومی تبديل به يك نياز حياتي شده است. برقراري ارتباط مناسب با عموم/ مخاطب هدف، جزیي از ضروريات سازمان‌ها شده است. در همين راستا، جريان صحيح اطلاعات نيز اهميت دارد.

به عمل حفظ يك رابطه سالم بين سازمان و جامعه/ كاركنان/ سهامداران/ سرمايه‌گذاران/ شركاي آن، روابط‌عمومی‌گفته می‌شود. فعاليت‌هاي روابط‌عمومی، جريان صحيح اطلاعات بين سازمان و جامعه آن (كه مخاطب هدف نيز ناميده می‌شود) را تضمين می‌كند. روابط‌عمومی‌قدم بلندي براي حفظ تصوير برند يك سازمان در چشمان مخاطبان، سهامداران، سرمايه‌گذاران و همه افرادي كه به نحوي با آن ارتباط دارند بر مي‌دارد.

مخاطب هدف، به عنوان نمونه، براي يك مدرسه دانش‌آموزان و اولياي آنها و براي فروشندگان، مشتريان و امثال آنها خواهند بود. در اين مثال، روابط‌عمومی‌يك ارتباط دوجانبه بي‌دغدغه را بين مسئولان مدرسه و دانش‌آموزان و اوليا تضمين می‌كند.

براي اينكه يك برند بتواند كار خود را به خوبي انجام دهد، ايجاد يك تصوير مثبت در ذهن مشتريان آن واقعا اهميت دارد. متخصصان روابط‌عمومی، نه تنها به جريان اطلاعات از سازمان به جامعه آن، بلكه از جامعه به سازمان نيز كمك مي‌‍كنند (ارتباط دوطرفه). جريان اطلاعات در حالت دوم، عموما به شكل نقد و بررسي، بازخوردهاي مثبت و منفي، قدرداني و مواردي از اين قبيل است. روابط‌عمومی، ارتباط بين سازمان و مخاطبان هدف، كاركنان، سهامداران، سرمايه‌گذاران و همه افرادي كه به نحوي با آن ارتباط دارند را تقويت می‌كند.

فهرست مطالب

مقدمه
روابط‌عمومی‌چيست؟
تاریخچه روابط عمومی در جهان
تاریخچه روابط عمومی در ایران
انواع روابط عمومی
سه مزیت اصلی روابط‌عمومی
فعاليت‌ها و وظایف روابط‌عمومی
ارکان روابط عمومی
عوامل مؤثر در ارتقاء روابط عمومی
ویژگی‌های لازم برای روابط عمومی
ویژگی‌های کارکنان روابط عمومى
كاربردهای معجزه‌آسای روابط‌عمومی‌
ارتباط با رسانه‌ها
آموزش در روابط عمومي
تفاوت روابط عمومی با تبلیغات
روابط عمومی چطور به کسب وکار شما کمک می‌کند؟
آگاهی دادن به مخاطب بهتر از هرکسی
مقرون به صرفه و پرفایده
خدمات و کسب رضایت مشتری
نتیجه گیری
منابع


مبلغ واقعی 25,000 تومان    25% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,750 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 38

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما