مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 123
  • بازدید دیروز : 47
  • بازدید کل : 207509

اصول و فلسفه اقتصاد


اصول و فلسفه اقتصاد

عنوان: اصول و فلسفه اقتصاد

قالب بندی: WORD

تعداد صفحه: 22

این تحقیق در مورد اقتصاد می باشد که به بیان تعریف، شاخه ها و انواع نظام های اقتصادی می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های حسابداری، اقتصاد، مدیریت و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه

برای همه‌ی ما لازم است درباره اینکه اقتصاد چیست و چگونه زندگی روزمره‌ی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد چیزهایی بدانیم. بزرگ‌ترین اسم‌ها در اقتصاد را بشناسیم و درباره‌ی بعضی متغیرهای اصلی که فعالیت‌های اقتصادی و تجاری‌ بر اساس آنها اتفاق می‌افتد، قدری اطلاعات داشته باشیم.

 

علم اقتصاد تقریباً تمامی ابعاد زندگی بشر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. همه تصمیماتی که در طول روز توسط یک فرد گرفته می‌شود با درنظرگرفتن فاکتورهای مالی و اقتصادی اتخاذ می‌شوند. طی سال‌های اخیر تحلیل‌های درست و غلطی که توسط رسانه‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی به گوش مردم رسیده است آن‌ها را تا حدودی با اقتصاد آشنا کرده است. اما نکته مهم این است که علم اقتصاد علمی استوار و مستدل است که یادگیری آن فقط از طریق مطالعه و تحقیق امکان‌پذیر است. فراگیری مبانی علم اقتصاد، برای هر کسی مفید و سودمند خواهد بود. امروزه که کسب درآمد نیاز به مهارت بیشتری دارد و شرایط اقتصادی تمام کشورهای دنیا پیچیده‌تر شده است، برای داشتن زندگی بهتر، یادگیری اصول اولیه اقتصاد و نحوه کاربرد آن در زندگی الزامی است.

 

فلسفه‌ی اقتصاد همچون علمِ تصمیم‌گیری، زندگی روز‌مره‌ی ما را اداره می‌کند. حتی اگر ما به این مسئله آگاه نباشیم. هنگامی که ما نرخ سود کارت اعتباری‌مان را اندازه می‌گیریم یا بررسی می‌کنیم که یک ماشین جدید بخریم، خانه‌ای را اجاره کنیم یا برای شام بیرون می‌رویم یا به تعطیلات می‌رویم، در همه‌ی این تصمیم‌گیری‌ها ما فکر‌ها و محاسبات اقتصادی می‌کنیم. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که منابع محدودی دارد و اقتصاد به ما کمک می‌کند تا این منابع محدود را طوری مصرف کنیم که نیاز‌های بی‌پایان ما را پاسخ بدهد. اقتصاد حوزه‌ی بسیار گسترده‌ای است و تاریخچه‌ی پرباری دارد و افراد تاثیرگذار بسیاری، از فیلسوفان گرفته تا سیاستمداران در آن کاوش کرده‌‌اند و نظریه‌ها را آزموده‌اند.

 

 

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف اقتصاد
چرا باید اقتصاد بدانیم؟
شاخه‌های اصلی اقتصاد
محدودیت های اقتصاد کلان
حوزه های تحقیق اقتصاد کلان
رشد اقتصادی
چرخه های کسب وکار
تاریخچه مطالعه اقتصاد در مقیاس کلان
مکاتب فکری اقتصاد کلان
کلاسیک
کینزی
پول گرا
کلاسیک جدید
کینزی جدید یا نیوکینزی
اتریشی
نظام اقتصادی و انواع آن
تاثیر تورم بر اقتصاد چیست؟
10 اصل مهم اقتصادی
فرهنگ و اقتصاد
نتیجه گیری
منابع



مبلغ واقعی 25,000 تومان    23% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,250 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 27

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما