مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 196
  • بازدید دیروز : 63
  • بازدید کل : 204924

شدت بدشکلی هراس بدن بین دانش آموزان دختر و پسر


شدت بدشکلی هراس بدن بین دانش آموزان دختر و پسر

عنوان: شدت بدشکلی هراس بدن بین دانش آموزان دختر و پسر

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 109

این تحقیق در مورد شدت بدشکلی هراس بدن بین دانش آموزان دختر و پسر می باشد که شامل 5 فصل بوده و به صورت تحقیقی و پژوهشی انجام گرفته است و کلیه استانداردهای مورد نیاز پروژه پایانی در آن رعایت شده است. این تحقیق به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های تربیت بدنی، روانشناسی ، علوم تربیتی و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

 

چكيده
گرايش بسيار و روز افزون در خصوص نابهنجاري‌ها و اختلالات بد شكلي بدني(BDD) باعث ايجاد ارزيابي‌ها و مطالعات بسيار شده است.
اين پژوهش پيرامون مفاهيم اختلال و رشد و پيشبرد و ابزارهاي ارزيابي و نتايج عملكردها مطالعاتي را انجام داده است و در آن به مقايسه شدت بدشكلي هراس بدن بين دانش آموزان پسر و دختر دبيرستان ناحيه چهار مشهد براساس متغيرهاي جنس، سن، وزن، پايه تحصيلي، رشته تحصيلي، آخرين معدل تحصيلي، تحصيلات پدر، تحصيلات مادر، تعداد اعضاي خانواده چندمين فرزند و تعداد برادر و خواهر پرداخته‌ايم.
روش تحقيق در مطالعة توصيفي و روش نمونه گيري در دسترس مي‌باشد. جامعة آماري را 260 نفر كه 130 نفر دانش آموزان دختر و 130 نفر دانش آموزان پسر دبيرستاني تشكيل داده‌اند.
ابزار پژوهش پرسشنامه بدشكلي بدني و چاقي كه داراي 33 آيتم مي‌باشد 19 سؤال ابتدائي در مورد اختلال ديس فيك و‌14 سؤال بعدي‌در مورد اختلال چاقي در پژوهش استفاده شده است .
تجزيه و تحليل داده‌ها به وسيلة نرم‌افزار spss انجام شده است و نتيجة پژوهش اين بود كه اين روش تحقيق توصيفي (غيرآزمايشي) مي‌باشد و روش آماري به صورت تصادفي از طريق نمونه‌گيري در دسترس مي‌باشد.
مقدمه
سلامتي از بهترين موهبت‌هاي خداوندي است. از جمله علل و عواملي كه به اين سلامتي را هديد مي‌كنند بيماريها و اختلالات مختلف هستند كه اختلالات بدشكلي هراسي بدني (body dismorphic disorder و احساس چاقي رواني Body Image از جملة آنها مي‌‍باشد.
امروزه يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي افراد مربوط به ظاهر و شكل بدن خود مي‌باشد و به نوعي رسيدگي به وضعيت ظاهري خود را مورد توجه و دقت قرار مي‌دهند. اما افراد و گروههاي در جوامع مختلف از جمله در ايران وجود دارند كه به اين موضوع اهميت و توجه بيشتري مي‌دهند و به طور وسواس گونه‌اي وقت زيادي صرف اين موضوع مي‌كنند.
گرچه BDD به عنوان يك اختلال خوردن، اختلال وسواسي جبري و يا يك اختلال بدشكلي در نظر گرفته شده، اما در هر حال يك اختلال تصور بدني با تأثيرات اجتماعي – روانشناختي و احتمالاً بيولوژيكي متصور مي‌شود. ابزارهاي ارزيابي همراه با خصوصيات قابل قبول زيست شناختي به منظور بررسي و مقايسه اختلالات BDD به وجود آمده‌اند. ارزيابي‌ها و نتايج نهايي از بررسي عملكردهاي كنترل شده بيان مي‌دارد كه عملكردهاي رفتاري شناختي در BDD مي‌تواند به همان اندازة تأثير نامطلوب نابهنجاري‌هاي مربوط به اختلال‌هاي وسواسي سري و پرخوري عصبي باشد.
عمده‌ترين شكايات شامل جنبه‌هايي مثل موي سر و بدن، خصويات صورت، لكه‌هاي پوستي، ران‌ها، شكم، پستان‌ها، كفل‌ها، و اندام‌هاي تناسلي مي‌باشد. مشخص است كه اكثر بيماران داراي چندين علامت بد شكل هستند. در سال‌هاي اخير توجه بسياري به مسائل و موضوعات تصور بدني مربوط با BDD جلب شده است.
افراد مبتلا به BDD به علت ترس و هراس و نارضايتي كه از بدشكلي و ظاهر بدن خود دارند درصدد رفع و از بين بردن آن به پزشكان و متخصصان تغذيه و لاغري و جراحان پلاستيك مراجعه مي‌كنند. اين گرايش روزافزون در خصوص نابهنجاري‌ها و اختلالات بدشكلي بدني باعث ايجاد ارزيابي‌ها و مطالعات بسياري شده است.

 

فهرست مطالب

 

چكيده
فصل اول
كليات
1-1مقدمه
1-2طرح مسئله و اهميت آن
1-3اهميت موضوع پژوهش
1-4اهداف تحقيق
هدف فرعي
1-5تدوين فرضية تحقيق
فرضية اصلي
فرضيات فرعي
1-6سوالهاي تحقيق
1-7تعاريف نظري و عملياتي واژه‌ها
جامعة آماري
فصل دوم
پيشينه يا ادبيات
2-1اختلالات شبه جسمي در DSMIV
2-4-اختلال بدريختي بدن
A: اختلال جسماني كردن
برخي از عوامل پويائي مشابه افسردگي
B-اختلال شبه جسمي نامتمايز
C-اختلال تبديلي
Dاختلال درد
3-همه‌گيرشناسي
E. خود بيمار انگاري
4-سبب شناسي
F-اختلال بدريختي بدن
انواع هذياني و غير هذياني اختلال بدشكلي بدني
بدشكلي بدني به عنوان يك عامل متغيير «وسواسي جبري» (OCD)
بدشكلي بدني به عنوان يك اختلال روان تني
2-5 - همه‌گير شناسي
سبب شناسي
ويژگي‌هاي باليني
تشخيص افتراقي
سير و پيش آگهي
درمان
اجزاء درمان
(شيوه‌هاي درماني اضافي)
فصل سوم
روش پژوهش
3-1 طرح پژوهش
3-2 جامعه و نمونه آماري
3-3 ابزار پژوهش
3-4-روش تجزيه و تحليل داده‌ها
فصل چهارم
تجزيه و تحليل داده‌ها
فصل پنجم
نتايج بحث و پيشنهاد
5-2 بحث و نتيجه گيري و تحليل فرضيه‎ها
5-3پيشنهادات
فهرست منابع


مبلغ قابل پرداخت 19,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما