مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 181
  • بازدید دیروز : 63
  • بازدید کل : 204909

نقش افزایش جمعیت بر پیشرفت و نوآوری در ایران


نقش افزایش جمعیت بر پیشرفت و نوآوری در ایران

عنوان: نقش افزایش جمعیت بر پیشرفت و نوآوری در ایران

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 38

این مقاله در مورد نقش افزایش جمعیت بر پیشرفت و نوآوری در ایران بوده که به صورت پژوهشی تهیه و تنظیم و کلیه شرایط و استانداردهای یک مقاله معتبر علمی در آن رعایت شده است.

چکیده
پایه اصلی نوآوری انسان و توانایی های اوست.اگرچه در گذشته یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده ی مزیت نسبی منابع طبیعی بود.ولی در قرن حاضر مزیت نسبی را انسان ها می آفرینند.به بیان دیگر انسان می تواند با استفاده از دانش فنی ونیروی خلاق خود و با کشف نیاز های بشر و تولید کالاهای جدید و مدرن اقتصاد دانش بنیان را متجلی کند. مساله رشد جمعیت یکی از مهم ترین مسایل پیش روی کشور های در حال توسعه است و از سوی دیگر تاثیر رشد جمعیت بر ابداعات و اختراعات از جمله مباحث بحث برانگیز است. از این رو در این مقاله به بررسی تاثیر رشد جمعیت بر نوآوری در کشورهای منتخب در حال توسعه طی سال های ۱۹۷۵-۲۰۰۵پرداخته شده است.
نتایج تحقیق بیانگر آن است که رشد جمعیت در کشورهای در حال توسعه نوآوری را افزایش می دهد.
سرمایه ی انسانی و حمایت از حقوق مالکیت فکری نیز رابطه ی مستقیمی با نوآوری دارند.اما درجه ی باز بودن تجاری رابطه معکوسی با نوآوری دارد.

مقدمه
امروزه با غیرملموس شدن سرمایه و خلق ارزش های جدید عملا افزایش بهره وری وتوسعه یافتگی هرچه بیشتر با کار هوشمندانه و آگاهانه با در نظرگرفتن نیاز های رو به رشد جوامع ممکن شده و به تعبیری ویژگی عصر حاضرعصر صنایع مبتنی بر دانش است و بر این اساس ثروتمندترین کشور های جهان کشورهایی هستند که توانایی تولید دانش بیشتر را دارا باشند. بنابراین علم و دانش جدیدترین بنیاد خلق ثروت در عصر شبکه های جهانی شناخته شده است.
اصطلاح اقتصاد دانش بنیان عبارت است از اقتصادی که مستقیما مبتنی بر تولید توزیع و استفاده از دانش واطلاعات باشد. اقتصاد دانش بنیان بر چهارپایه به هم پیوسته و وابسته به یکدیگر بنا شده است: نوآوری زیرساخت های اقتصادی و نهادی زیر ساخت های اطلاعاتی تحصیل از این رو نو آوری یکی از پایه های اقتصاد دانش بنیان است .درصد رو به رشدی از ابداعات در بزرگترین اقتصاد های دنیا توسط صنایع دانش بنیان خلق می شود که به طور چشمگیری بر سرمایه انسانی و نوآوری فنی تکیه دارند. از این رو نوآوری یکی از پایه های اقتصاد دانش بنیان است.درصد روبه رشدی از ابداعات در بزرگترین اقتصاد های دنیا توسط صنایع دانش بنیان خلق می شود که به طور چشمگیری بر سرمایه انسانی و نوآرری فنی تکیه دارند از این رو دانش و نو آوری در اقتصاد جهانی قوی ترین ابزار جهت تقویت رقابت پذیری ملی است .کوتاه شدن چرخه ی عمر کالاها و فناوری به کار گرفته شده در آن ها نیز بر اهمیت مقوله نو آوری در تجارت افزوده و باعث ترغیب بنگاه ها به سرمایه گذاری واختصاص منابع بیشتر به منظور توسعه و شکوفا نمودن درخت نو آوری شده است .نوآوری تلاش بشر در دستیابی به زندگی بهتر تلقی می شودو اهمیت آن چنان است که که بخش اعظمی از توسعه کشورها بر اساس دستاوردهای علمی و فناوری آن ها ارزیابی می شود.
اما پایه اصلی نوآوری انسان و توانایی های اوست.اگرچه در گذشته مزیت نسبی بر اساس منابع طبیعی و خدادادی بود ولی در قرن حاضر مزیت نسبی را انسان ها می آفرینند.به بیان دیگر انسان می تواند با استفاده از دانش فنی و نیروی خلاق خود و با تاثیر از مهارت و آموزش های لازم و با کشف نیاز های بشر و تولید کالاهای جدید و مدرن اقتصاد دانش بنیان را متجلی کند.از این رو نقش رشد جمعیت و تاثیر آن بر کلیه ابعاد زندگی به ویژه اثرات اقتصادی آن بر جوامع مختلف از دیرباز مورد توجه محققان قرارگرفته است.در واقع با توجه به تاثیر رشد جمعیت بر رشد و توسعه اقتصادی کشور ها بسیاری از مطالعات در حوضه علم اقتصاد بر روی این موضوع متمرکز شده اند.
با توجه به اهمیت این دو موضوع (رشد جمعیت و نوآوری ) در این مقاله به بررسی تاثیر رشد جمعیت بر سرعت نوآوری در کشورهای منتخب در حال توسعه (کشورهای گروه منا)در دوره زمانی ۱۹۷۵-۲۰۰۵پرداخته شده است.ساختار مقاله به این ترتیب است که در بخش اول عوامل موثر بر نوآوری بررسی و ضرورت توجه به آن ها مورد تاکید قرار گرفته در بخش دوم پیشینه ی مطالعه ارایه شده است.بخش سوم این مطالعه به تخمین مدل و بیان نتایج حاصل از مطالعه اختصاص دارد.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
۱٫عوامل تاثیرگذار بر سرعت نوآوری
۱-۱سرمایه انسانی
۲-۱ حمایت از حقوق مالکیت فکری
۳-۱٫افزایش جمعیت
۲٫ پیشینه ی پژوهش
۱-۳٫ نوآوری (IN)
۲-۳٫ نرخ رشد جمعیت (Growth POP)
۳-۳٫ شاخص حمایت از حقوق مالکیت فکری (IPR)
۴-۳٫ آموزش (EDU)
۵-۳٫درجه ی باز بودن تجاری (OPEN)
۶-۳٫نرخ بهره ی واقعی (INTEREST)
۴٫ برآورد مدل و تجزیه و تحلیل نتایج آن
۱-۴ . رشد جمعیت
۲-۴٫ حمایت از حقوق مالکیت فکری
۳-۴٫ متغیر آموزش
۴-۴٫ درجه ی باز بودن تجاری
۵-۴٫ نرخ بهره ی واقعی
۵٫ نتیجه گیری
منابع


مبلغ واقعی 25,000 تومان    25% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,750 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 729

دیدگاه های کاربران (0)

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما