مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 53
  • بازدید دیروز : 108
  • بازدید کل : 206933

بررسی رابطه بین استراتژی های سرمایه در گردش با عملکرد شرکت


بررسی رابطه بین استراتژی های سرمایه در گردش با عملکرد شرکت

عنوان: بررسی رابطه بین استراتژی های سرمایه در گردش با عملکرد شرکت

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 76

این پروژه در مورد بررسی رابطه بین استراتژی های سرمایه در گردش با عملکرد شرکت می باشد که در5 فصل و به صورت تحقیقی و پژوهشی و با نرم افزارهای حسابداری مانند SPSS تهیه و تنظیم شده ، کلیه استانداردهای مورد نیاز یک پروژه در آن رعایت شده و به صورت بسیار کامل می باشد. این پروژه به دانشجویان رشته حسابداری ، اقتصاد ، امور مالی و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

چکیده

فصل دوّم: مباني نظري و پیشینه تحقيق
اين فصل شامل مباحث نظري و مروري بر تحقيقات انجام شده در رابطه با موضوع تحقيق است سعي شده است تا دراين فصل خلاصه اي از تحقيقات منتشر شده بين رشد استراتژی های سرمايه در گردش وعملکرد شرکت ذكر گردد.
فصل سوّم: روش شناسي تحقيق
اين فصل مطالبي را دربارة جامعة آماري تحقيق ، روش نمونه گيري متغيرهاي تحقيق و همچنين چگونگي جمع آوري اطلاعات را ارائه مي‌كند .همراه با اين مطالب توضيحاتي در رابطه با محاسبة متغيرهاي تحقيق و چگونگي محاسبة رشد استراتژی های سرمايه در گردش و عملکرد شرکت مي پردازيم.
فصل چهارم : تجزيه وتحليل اطلاعات
در اين فصل يافته هاي تحقيق ونتايج پردازش داده ها با متدلوژي بيان شده مطرح مي‌گردد كه پيرامون هر يك از فرضّيه ها تجزيه و تحليل كافي نيز صورت گرفته است در نهايت با استفاده از مدل هاي ارائه شده و انجام تحليل هاي لازم به آزمون فرضّيه ها ونتيجه گيري مي پردازيم.
فصل پنجم : خلاصه ، استنتاج و پيشنهادات تحقيق : اين فصل شامل خلاصة تحقيق و ارائه پيشنهادات است در بخش خلاصه سعي شده است كه اهم اطلاعات و يافته هاي تحقيق ذكر گردد. در قسمت پاياني نيز فهرست منابع و مأخذ قرار دارد.

مقدمه
امروزه هدف مديران واحدهاي تجاري آن است كه دارايي‌هاي را به گونه اي به كار برند كه مولد و سودآور باشند ، و ادامة فعّاليّت واحد تجاري را تعيين نمايند. شركت‌ها مي‌توانند وضعيت و توان مالي خود را براي تأمين منابع و بدست آوردن حداكثر سود از طريق افزايش استراتژی های سرمايه در گردش و داراييهاي بلند مدّت جهت رسيدن به بازده مورد نظر صرف كنند .اگر شركتي دارايي‌هايش را افزايش دهد در طول زمان آن شركت رشد خواهد كرد، همچنين رشد دارايي‌هاي بلندمدّت وقتي كه در شرايط مناسب صورت گيرد قاعدتاً به ظرفيت توليد و سود مي‌افزايد و براي اين منظور از وام بلند مدت، سود سنواتي يا افزايش سرمايه استفاده مي‌شود به نحوي كه موجب كاهش استراتژی های سرمايه در گردش نشود زيرا در بلند مدت يك شركت فعال و موفق از محل افزايش استراتژی های سرمايه در گردش خود دارايي بلندمدّت كسب مي‌كند حال شركتي كه بازده دارايي بيشتري در مقايسه با ديگر شركت‌ها داشته باشد آن شركت از اهرم دارايي بالاتري برخوردار است وبلعكس ، شركتي كه بازده دارايي كمتري در مقايسه با ديگر شركت‌ها داشته باشد از اهرم دارايي پايين تري برخوردار است ، اين پژوهش به طور عمده نقشي كه رشد استراتژی های سرمايه در گردش و دارایی های عملیاتی بلند مدت بر بازده دارايي‌ها ايفا مي‌كند تاكيد دارد.
بیان مسئله
واحدهاي تجاري در محيطي كه هر روز مسئله و پديده اي جديد مرتبط با مسائل مالي درآن بوجود مي‌آيد ، بايستي براي حل آنها پاسخ هاي مناسبي را ارائه كنند كه در اين فرآيند از ابزارهاي مختلفي براي يافتن بهترين شيوه حداكثر كردن ثروت استفاده مي‌كنند . از آنجا كه اهداف شركت ، نوع فعّاليّت واحد تجاري و منافع آن بايد در جهت كسب بازده هر چه بيشتر براي صاحبان شركت به كار رود ، در اين ميان يكي از مهم ترين معيارهاي سنجش عملكرد شركت‌ها ميزان بازده منابع بكار گرفته شده در شركت مي‌باشد لذا در اين راستا عوامل متعددي مي‌تواند بر آن تأثير گذار باشد و از آنجايي كه تغييرات در وضعيت مالي تغييرات در دارايي ، بدهي ، سرمايه و تغييرات در استراتژی های سرمايه در گردش خالص را نشان مي‌دهد و اين تغييرات در وضعيت مالي مي‌تواند تأثير بسزايي بر بازده دارايي‌ها داشته باشد، لذا در اين تحقيق در نظر داريم كه رابطة بين رشد استراتژی های سرمايه در گردش و دارایی های عملیاتی بلند مدت را مورد بررسي قرار دهيم.

روش آماری
برای بررسی ارتباط بین متغیرهای تحقیق از تحلیل واریانس یک طرفه استفاده می شود. به این ترتیب که عامل مورد نظر، وضعیت شرکت از نظر نقدینگی در سه سطح محافظه کارانه، متعادل و ریسک پذیر است. و متغیر وابسته بازده دارایی ها و نسبت کیوتوبین خواهد بود. برای انتخاب از بین دو روش پارامتری تحلیل واریانس یک طرفه و ناپارامتری کروسکال- والیس ابتدا فرض نرمال بودن متغیرهای وابسته با کمک آزمون کلموگروف- اسمیرنوف بررسی می شود.

نتیجه گیری
در این تحقیق به بررسی تاثیر استراتژی های سرمایه در گردش بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شد. برای تعیین نوع استراتژی سرمایه در گردش شرکت ها از وجه نقد نگهداری شده توسط شرکت ها استفاده گردید و آن ها را به سه گروه:
۱٫ جسور: شرکت های با ذخایر نقدی کم
۲٫ متعادل: شرکت های با ذخایر نقدی میانه
۳٫ محافظه کار: شرکت های با ذخایر نقدی زیاد
تقسیم نمودیم. برای سنجش عملکرد شرکت نیز از دو شاخص بازده دارایی ها و نسبت کیوتوبین استفاده شد.
برای آزمون فرضیات تحقیق از اطلاعات ۱۱۷ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی ۱۳۹۱- ۱۳۸۷ استفاده شد. روش آماری مورد استفاده برای آزمون فرضیات، روش ناپارامتری کروسکال- والیس بود. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات تحقیق نشان می دهد که استراتژی های سرمایه در گردش بر بازده دارایی ها تاثیر معناداری دارد. اما بر نسبت کیوتوبین اثرگذار نیست.

فهرست مطالب

فصل اول : كليات تحقیق
۱-۱ مقدمه
۱-۲ بیان مسئله
۱-۳ اهميّت موضوع تحقیق
۱-۴ هدف انتخاب موضوع
۱-۵ فرضّيه هاي تحقيق
۱-۶ قلمرو تحقيق
۱-۷ روش تحقيق
۱-۷-۱ جامعه آماري
۱-۷-۲ ويژگي هاي نمونه تحقيق
۱-۷-۳ روش آماري
۱-۷-۴ متغيرهاي تحقيق
۱-۸ روش جمع آوري اطلاعات
۱-۹ استفاده كنندگان از تحقيق
۱-۱۰ واژه هاي كليدي
۱-۱۱ تشريح مطالب فصول آتي
فصل دوم : مباني نظري و پيشينة تحقيق
۲-۱ مقدمه
۲-۲ مفهوم سرمايه در گردش
۲-۳ تعريف استراتژی های سرمايه در گردش
۲-۴ خط مشي هاي استراتژی های سرمايه در گردش
۲-۵ عوامل مؤثّر و مهم بر سرمايه در گردش
۲-۵-۱ حجم فروش
۲-۵-۲ عوامل فصلي و دوره اي
۲-۵-۳ تغييرات تكنولوژي
۲-۵-۴ خط مشي هاي شركت
۲-۵-۵ فروش و سرمايه در گردش
۲-۵-۶ رشد استراتژی های سرمايه در گردش
۲-۶ بازده دارايي‌ها
۲-۷ تجزيه و تحليل بازده دارايي‌ها
۲-۷-۱ كاربرد مفهوم بازده دارايي‌ها
۲-۷-۲ مبناي محاسبة‌ بازده دارايي‌ها
۲-۷-۳ گردش دارايي‌ها و نرخ بازده
۲-۷-۴ ارتباط بازده دارايي‌ها با خالص دارايي‌ها ي بلند مدّت
۲-۷-۵ ارتباط بازده دارايي‌ها با دارايي‌هاي بلند مدّت ناخالص
۲-۸ افزایش در ارزش ویژه
۲-۹ افزايش بدهي هاي بلند مدّت
۲-۱۰ كاهش دارايي‌هاي بلند مدّت
۲-۱۱ اهميّت جريانات خالص استراتژی های سرمايه در گردش
۲-۱۲ خط مشي سياست ها ي استراتژی های سرمايه در گردش و ثروت سهامداران
۲-۱۳ تقاضا براي سرمايه درگردش خالص
۲-۱۴ تحقيقات انجام شده در داخل كشور
۲-۱۵ تحقيقات انجام شده در خارج از كشور
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
۳-۱ مقدمه
۳-۲ روش تحقیق
۳-۳ ابزار گردآوری اطلاعات
۳-۴ جامعه و نمونه آماری
۳-۵ فرضیات تحقیق
۳-۶ متغیرهای تحقیق
۳-۶-۱ متغیر مستقل
۳-۶-۲ متغیر وابسته
۳-۷ روش تجزیه و تحلیل داده ها
۳-۷-۱ تحلیل واریانس
۳-۷-۲ تحلیل واریانس تک عاملی
۳-۷-۳ آزمون کروسکال- والیس
فصل چهارم: یافته های تحقیق
۴-۱ مقدمه
۴-۲ آمار توصیفی
۴-۳ گروه بندی شرکت ها
۴-۴ ارزیابی نرمال بودن
۴-۵ آزمون فرض
۴-۵-۱ تاثیر استراتژی های سرمایه در گردش بر بازده دارایی ها
۴-۵-۲ تاثیر استراتژی های سرمایه در گردش بر نسبت کیوتوبین
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱ نتیجه گیری
۵-۲ محدودیت های تحقیق
۵-۳ پیشنهادات
۵-۳-۱ پیشنهادات حاصل از تحقیق
۵-۳-۲ پیشنهادات برای تحقیقات آتی
پیوست
خروجی های نرم افزاری
فهرست شرکت های نمونه


مبلغ قابل پرداخت 26,715 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما