مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 17
  • بازدید دیروز : 72
  • بازدید کل : 206789

بررسی موانع صادرات مرکبات و ارائه راهکارهایی برای افزايش صادرات


بررسی موانع صادرات مرکبات و ارائه راهکارهایی برای افزايش صادرات

عنوان: بررسی موانع صادرات مرکبات و ارائه راهکارهایی برای افزايش صادرات

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 61

این پروژه در مورد صادرات مرکبات می باشد و پس از معرفی تاریخچه مرکبات ، صادرات آن و روش کشت مرکبات ، روش های صادرات مرکبات و موانع پیش روی بیان شده و در انتها به بیان راهکارهایی جهت افزایش صادرات مرکبات پرداخته می شود. این پروژه در 5 فصل و به صورت تحقیقی ، پژوهشی و عملی تهیه و تنظیم شده ، دارای پرسشنامه بوده و کلیه استانداردهای مورد نیاز یک پروژه در آن رعایت شده و به صورت بسیار کامل می باشد. این پروژه به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های کشاورزی ، اقتصاد، صنایع غذایی و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

۱-۱ مقدمه:
کاهش درآمد حاصل از صدور نفت و نوسانات شديد آن، افزايش جمعيت کشور، کاهش قدرت خريد، درآمدهاي نفتي در نتيجه به هم خوردن رابطه مبادله به نفع کشوري صنعتي و پيشرفته در راه تجارت با کشورهاي جهان سوم و از همه مهتر پايان پذير بودن منابع طبيعي و از جمله نفت بايد زنگ خطر را براي ما و خصوصاً برنامه ريزان و سياست گذاران اقتصادي کشور به صدا در آورده و ما را به اين باور رسانده باشد که توسعه صادرات غيرنفتي و رهايي يافتن از اقتصاد تک محصولي متکي به درآمد هاي نفتي ضرورتي اجتناب ناپذير است. امروز توسعه صادرات غيرنفتي تنها افزايش درآمدهاي ارزي از طريق صدور انواع کالاهاي ساخته شده و خدمات محدود نمي شود. بلکه توسعه صادرات نقش مهمتري را به عنوان يک استراتژي رشد و توسعه اقتصادي به عهده دارد. در اجراي استراتژي توسعه صادرات بخشهاي مختلف اقتصادي شامل صنعت، معدن، خدمات، بهداشت، کشاورزي، و غيره…. مورد توجه قرار مي گيرد.
با توجه به نکته که کشورمان به دليل شرايط خاص اقليمي و جغرافيايي جزء محدود کشورهاي دنيا است که قابليت بالايي در توليد محصولات کشاورزي داراست و از نظر تنوع در بخش باغداري و محصولات باغي سومين کشور دنيا پس از کشورهاي چين (اول) و ترکيه و آمريکا (مشترکاً دوم) مي باشد. مي توان به عنوان بخشي از استراتژيهاي توسعه صادرات کشور به بخش کشاورزي و باغداري معطوف شد و با توليد انواع محصولات کشاورزي و باغي علاوه بر تامين نيازهاي داخل به صدور اين محصولات و درآمدي که ارزي حاصل از آن چشم داشت.
۲-۱ تعريف موضوع
موضوعي که در اين تحقيق مورد بررسي قرار خواهد گرفت «بررسي موانع صادرات مرکبات کشور و ارائه راهکارهايي براي افزايش صادرات آنها مي باشد» کشور ما سرزمين پهناوريست که از شرايط آب و هوايي بسياري متنوعي برخوردار است. همين شرايط آب و هوايي و اقليمي متنوع زمينه بسيار مساعدي را براي توليد انواع و اقسام محصولات کشاورزي فراهم آورده است. بخشي از اين توليدات به مصرف داخلي مي رسد و بخش قابل توجهي از آن نيز قابل صدور به ساير کشورهاي دنيا است.
مرکبات نيز به دليل همين شرايط مساعد آب و هوايي و خاک مناسب در اغلب نقاط کشور به ويژه شمال و جنوب کشور قابل کشت و پرورش است و ذکر اين نکته ضروري است که توليد فعلي مرکبات کشور در توليد اين محصولات مي توان با افزايش سطح زير کشت و در نتيجه توليد آن به افزايش صادرات آن اميدوار بوده پس با توجه به ظرفيت موجود صاردات اين محصولات مي توان مقدار قابل توجهي ارز وارد سيستم اقتصادي کشور کرد و با توجه به اينکه در برنامه هاي اقتصادي دولت براي صادرات محصولات غيرنفتي اهميت خاصي قائلند. لذا بررسي و تخصص پيرامون اين موضوع مي تواند راهگشا باشد. در اين راستا تحقيق حاضر به بررسي و تبيين مواننع موثر بر افزايش صادرات مرکبات مي پردازد و تلاش بر اين است که مولفه ي مهمي نظيرتسهيلات و نگهداري انبار سيستم بسته بندي، سيستم حمل و نقل و انجام بازاريابي به طور صحيح و ميزان اهميت و تاثير هر يک از اين چها مولفه در افزايش صادرات مرکبات مورد بررسي و شناسايي قرار گيرد.

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات
۱-۱ مقدمه
۲-۱ تعريف موضوع
۳-۱ اهميت موضوع
۴-۱ هدف از انتخاب موضوع
فصل دوم : ادبيات موضوع
۲-۱ ساير مطالعات انجام شده
۲-۲ تاريخچه مرکبات
۲-۳ مشخصات کلي مرکبات
۲-۴ درجه بندي جهاني مرکبات
۲-۵ شرايط آب و هوايي مناسب کشت و پرورش مرکبات
۲-۶ احتياجات غذايي درختان مرکبات
۲-۷ بررسي وضعيت سطح زير کشت و توليدات مرکبات کشور
۲-۸ توليد جهاني مرکبات
۲-۹ فرآيند صادرات مرکبات
۲-۱۵-۱ مراحل قبل از صدور
۲-۱۰ مراحل اداري صادرات ميوه
۲-۱۲ بسته بندي
۲-۱۳ حمل و نقل
۲-۱۴ بازاريابي
فصل سوم : روش تحقيق
۱-۳ مقدمه
۱-۳- جامعه آماري
۲-۳ فرضيات تحقيق
۳-۳ روشهاي جمع آوري اطلاعات
۴-۳ پرسشنامه
فصل چهارم : تجزيه و تحليل يافته ها
فصل پنجم : نتيجه گيري و پيشنهادات
منابع و مأخذ
پرسشنامه


مبلغ قابل پرداخت 13,350 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما