مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 74
  • بازدید دیروز : 108
  • بازدید کل : 206954

بررسی جامعه شناختی تغییر نوع سبک عروسی


بررسی جامعه شناختی تغییر نوع سبک عروسی

عنوان: بررسی جامعه شناختی تغییر نوع سبک عروسی در شهرستان لنگرود

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 46

این پروژه در مورد تغییرات نوع سبک عروسی طی سالیان می باشد و جامعه ی آماری آن از بین شهروندان شهرستان لنگرود در استان گیلان می باشد که در 5 فصل تهیه و تنظیم شده و کلیه استانداردهای مورد نیاز یک پروژه پژوهشی در آن رعایت شده است. این پروژه به دانشجویان رشته علوم اجتماعی و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

مقدمه

جامعه ­ای شبکه ای از الگوهای روابط است که هر کس با درجه مختلفی در آن شرکت می­کند و این روابط و رفتارها در طول زمان تغییر حاصل می کند.تغییرات حاصله تحت شرایط خاصی اتفاق می­افتد.این تغییرات ممکن بر اساس پیشرفت در زمینه تکنولوژی و ارتباطات،سطح انتظارات و توقعات،افزایش امکانات،افزایش درآمدو…به وجود بیاید. بر اساس این تغییرات افراد با شرایطی روبه رو می­شوند که باید به آن واکنش نشان دهند. (لاور.رابرت:۱۳۷۳)

هانس گرث و سی رایت میلز اظهار کرده اند:

«منظور از تغییر اجتماعی آن اموری است که درطول زمان بر نقش ها،نهادها،نظم ساختارهای اجتماعی، پیدایش، رشد،کاهش درآن اتفاق می افتد. (واگو.استفان:۱۳۷۲)

بین اجتماع دیروز و جامعه مدرن امروزتفاوت هایی وجود دارد.از جمله تفاوت هایی که میان این دو نوع اجتماع وجود دارد می توان به یک مثال موردی (تغییرسبک عروسی) اشاره نمود.در گذشته یعنی درجوامعی که نسل بزرگسال فعلی در آن زندگی می کرد عروسی ها بسیار ساده و عاری از هر گونه تجمل بود.شاید علت آن را بتوان در نبود امکانات و سطح انتظارات کم،عدم پیشرفت های اقتصادی و تکنولوژیکی و …افراد دانست.اما علت اصلی اینکه روز به روز تفاوت بیشتری را در این زمینه مشاهده می­کنیم فقط فقط به خاطر این پیشرفت ها و امکانات نمی­باشد در حال حاضر هم افرادی هستند که مراسمی بسیار ساده و غیر تجملاتی برگزار می کنند.علت این تفاوت ها و تغییرات ممکن است مربوط به سبک زندگی متفاوت افراد باشد چون سبک زندگی به معنای،شیوه ای که هر فرد در ارتباط با مصرف و یا الگوهای مصرف و رفتاری دارد.بنابراین با توجه به سبک زندگی افراد است که هر فردی به شیوه ای متفاوت رفتار می کند و این باعث تغییر در میان نسلها یا دو نسل می شود.

به تعبیر باتوموراستمراریک جامعه به وسیله فرآیند جامعه پذیری تامین می شود به طوری که در این فرآیندسنت اجتماعی نسل های پیشین به نسل های جدید انتقال می یابد،لیکن جامعه پذیری هرگز کامل نیست،یعنی نسل های جدید هرگز زندگی اجتماعی پیشینیان خود را دقیقا تکرار نمی کنند.بلکه این تکرار همواره با انتقال، در برخی ازجنبه­های سنتی و یا نوآوری همراه است. (باتومور،۱۳۵۸:۳۴۳)

تغییر می تواند در سطح گروهی،در سطح سازمانها و یا در سطح نهادی رخ دهد،تغییر در سطح نهادی با جایگزینی در الگوهای خانواده،ازدواج و …همراه است.از جمله تغییراتی که در ازدواج رخ داده نحوه برگزاری مراسم عروسی می باشد.در واقع عروسی ها در گذشته بیشتر بر اساس آداب و رسوم و سنت برگزار می شد و فرزندان معمولا در برگزاری مراسم بیشتر تحت تاثیرسنت بودند. اما امروزه بر اساس پیشرفتهایی که صورت گرفته،دیگرمراسم به همان سبک قدیم برگزار نمی شود،نسل جوان امروزه معمولا خود چگونگی مراسم را تعیین می کنند و دیگر بر اساس سنت نمی باشد بلکه بیشتر مدرن می باشد. (واگو.استفان:۱۳۷۲)

در پژوهش حاضر،سعی بر این است که مشخص شود تحت تاثیر چه عاملی برگزاری مراسم عروسی تغییرپیدا می کند. در واقع عواملی که موجب ایجاد تغییردر برگزاری مراسم عروسی در طی دو نسل(جوان-بزرگسال)در شهرستان لنگرود شده است را مورد بررسی قرار می دهیم.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱- بیان مسأله
۲-۱- هدف تحقیق
۳-۱- سوالات تحقیق
۴-۱- ضرورت و اهمیت تحقیق
فصل دوم: مبانی نظری
۱-۲- تاریخچه شکاف نسلی
۲-۲- تعریف شکاف نسلی
۳-۲- مفهوم شکاف نسلی
۴-۲- برخی نظریه ها در مورد شکاف نسلی
۵-۲- شکاف نسلی به عنوان یک مسئله اجتماعی
۶-۲- مفهوم تغییر
۷-۲- انواع تغییرات
۸-۲- تعریف عوامل و شرایط تغییر
۹-۲- عوامل و شرایط تغییر
۱۰-۲- فرضیه های تحقیق
فصل سوم: روش شناسی
۱-۳- روش شناسی تحقیق
۲-۳- مصاحبه و مشاهده
۳-۳- نمونه گیری
۴-۳- نحوه انجام مصاحبه
۵-۳- سوالات مصاحبه
فصل چهارم: یافته های پژوهش
۱-۴- یافته های بدست آمده از مصاحبه
۲-۴- فرضیه اول
۳-۴- جمع بندی و تحلیل
۴-۴- فرضیه دوم
۵-۴- جمع بندی و تحلیل
۶-۴- فرضیه سوم
۷-۴- جمع بندی و تحلیل
۸-۴- فرضیه چهارم
۹-۴- جمع بندی و تحلیل
فصل پنجم: نتیجه گیری
۱-۵- جمع بندی و نتیجه گیری
۲-۵- موانع و مشکلات تحقیق
منابع


مبلغ قابل پرداخت 20,850 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما