مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 26
  • بازدید دیروز : 54
  • بازدید کل : 204220

بررسی دلایل فاصله بین آموزش حسابداری در دانشگاه و بازار کار حسابداری


بررسی دلایل فاصله بین آموزش حسابداری در دانشگاه و بازار کار حسابداری

عنوان: بررسی دلایل فاصله بین آموزش حسابداری در دانشگاه و بازار کار حسابداری

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 63

این پروژه در مورد دلایل فاصله بین آموزش حسابداری در دانشگاه و بازار کار حسابداری می باشد که در 4 فصل و به صورت تحقیقی و پژوهشی تهیه و تنظیم شده ، کلیه استانداردهای مورد نیاز یک پروژه حسابداری در آن رعایت شده و به صورت بسیار کامل می باشد. این پروژه به دانشجویان رشته حسابداری ، اقتصاد ، امور مالی و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

چکیده

یکی از مهمترین دغدغه های مدیران امروزی تربیت حسابداران لایق است که نیازهای سازمان ها را برطرف سازند . در این بین دانشگاهها به عنوان مرکز پرورش انسانی توانمند و متخصص از اهمیت بسزایی برخوردارند. شیوه ی آموزش در دانشگاه ها نقش حیاتی و مهمی را در پرورش حسابدارانی تحصیل کرده و قابل اعتماد برای ورود به بازار کار دارد. به همین دلیل در آغاز مقاله سعی نمودیم تا روش های تدریس نوین آموزش حسابداری را بیان نماییم ، در ادامه به بررسی تاریخچه آموزش حسابداری در ایران ، مشکلات و تهدیدات پیش روی آن و آینده شغلی و مشکلات مربوط به آینده حسابداران پرداختیم و در انتهای مقاله پیشنهاداتی متناسب با نظام آموزشی کشور برای بهبود و پیشرفت رشته حسابداری در ایران مطرح نمودیم.

واژگان کلیدی: آموزش حسابداری ، چالش های حسابداری، راهکارهای پیشرفت

مقدمه

حسابداری در جهان نزدیک به شش هزار سال سابقه دارد و رکن اصلی نظام اطلاع‌رسانی مالی و اقتصادی هر جامعه به‌شمار می‌رود. برای حسابداری تاکنون تعریفهای گوناگونی شده‌است. برخی آن را به‌عنوان هنر، برخی دیگر از آن به‌عنوان فرایند و عده‌ای نیز به‌عنوان یک فعالیت خدماتی نام برده‌اند. از جمله ویژگیها و محدوده‌هایی که برای آن قائل هستند، می‌توان به‌ زبان مشترک در تجارت، ثبت تاریخی فعالیتهای اقتصادی، تعیین استانداردها، سیستم اطلاعاتی، کالای اقتصادی، ابزاری برای حفظ مشروعیت اقتصادی و غیره اشاره کرد. حسابداری نه از منظر یک علم، بلکه از منظر یک شغل، ویژگی متمایزی دارد و آن هم کاربردش در همه سازمانهای دولتـی، عمومـی و بنگاههای خصوصی بزرگ‌وکوچک است؛ ویژگی‌ای که رشته‌های دیگر از آن کمتر برخوردار هستند. اما به‌عنوان یک علم مستقل دارای پیشینه‌ای بیش از یکصد سال تحقیق و پژوهش در دنیاست و تمام تلاش پژوهشگران این رشته تاکنون بر این مبنا بوده که با تغییرات پیچیده‌ای که در شرایط کسب‌وکار و همچنین فناوری تولید و اطلاعات پدید آمده‌است، بتوانند همگام با آنها نقش مؤثری در تصمیم‌گیری بهینه مدیران ایفا کنند و حسابداری اندک‌اندک از یک دانش اجتماعی (نظری)، به‌سوی دانش محض (تئوری) تغییر یابد. شکل‌گیری این رشته در ایران به قبل از انقلاب و حدود نیم قرن قبل بر می‌گردد که در دانشکده حسابداری شرکت نفت با کوشش مرحوم سید حسن سجادی‌نژاد و دانشگاه تهران به همت مرحوم دکتر فضل‌ا لله اکبری و بعد از آن درموسسه عالی حسابداری به همت مرحوم دکتر عزیز نبوی شروع شد و پس از آن نیز رفته‌رفته سایر دانشگاهها به راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در این رشته پرداختند؛ به‌طوری که تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار دانشجوی حسابداری در این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند.

حال با گذشت بیش از یک قرن از استقلال این رشته و آموزش آن در دانشگاه‌ها و همچنین گذشت نیم قرن از شکل‌گیری آن در ایران و دسترسی فراوان به انبوه اطلاعات علمی و تحقیقات مالی در دهه اخیر، جایگاه آموزش و کاربرد آن در ایران چگونه است؟

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: معرفی و تاریخچه

معرفی کلی

تاریخچه آموزش حسابداری در ایران

بیان مسأله

فرضیات تحقیق

روش تحقیق

پیشینه تحقیق

فصل دوم : آموزش حسابداری

روش های سنتی آموزش حسابداری ، معایب و مزایای آن ها

روشهای نوین آموزش حسابداری

نقش حسابدار

وظایف حسابداران و روشهای آموزشی

آموزش حسابداری در ایران و تنگناهای آن

چالش هاي پيش روي آموزش حسابداری در ایران

فصل سوم : تأثیر آموزش دانشگاهی در جذب فارغ التحصیلان

تأثیر آموزش حسابداری در جذب فارغ التحصیلان

ماهیت یک حسابدار متخصص

انتخاب در بخش آموزشی

برنامه حسابداری در مقطع کارشناسی

ضرورت توجه سازمان ها

فصل چهارم : بکار گیری دانش حسابداری

دانشجویان و آینده شغلی

به‌کارگیری دانش حسابداری در محیط کار

راهکارهایی برای پیشرفت آموزش رشته حسابداری در ایران

نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه‌گیری و پیشنهادات

منابع

منابع فارسی

منابع انگلیسی

سایت های اینترنتی


مبلغ قابل پرداخت 22,620 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما