مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 188
  • بازدید دیروز : 63
  • بازدید کل : 204916

نا اطمینانی تورم


نا اطمینانی تورم

عنوان: نا اطمینانی تورم

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 102

این پروژه در مورد نا اطمینانی تورممی باشد که درفصل و به صورت تحقیقی و پژوهشی تهیه و تنظیم شده ، کلیه استانداردهای مورد نیاز یک پروژه در آن رعایت شده و به صورت بسیار کامل می باشد. این پروژه به دانشجویان رشته های حسابداری ، مدیریت ، اقتصاد ، امور مالی و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

چکیده

رشد سطح عمومي قيمت ها در اصطلاح تورم خوانده مي شود که از پديده هاي زيانبار اقتصادي است و در نرخ هاي بالاي خود هزينه هاي اقتصادي و اجتماعي زيادي بر جوامع تحميل مي کند. اما اصلي ترين و مهم ترين زيان اقتصادي ناشي از تورم، نااطمینانی تورم و یا بعبارتی اطمينان نداشتن از مقدار آن در دوره هاي آينده است در فضاي نااطميناني سرمايه گذاران تصميماتي اتخاذ مي کنند که با انتظارات آنها مغاير است.يعني با افزايش نااطميناني تورم ، برآورد هزينه و منافع آتي فعاليتهاي اقتصادي غيرشفاف شده و اين امر مي تواند اثرات نامطلوبي بر تخصيص منابع و کارايي فعاليتهاي اقتصادي و سرمايه گذاري داشته باشد و توليد را تحت تأثير قرار مي دهد. لذا در اين پژوهش به تحليل رابطه و تأثير نااطميناني تورم بر ساختار سرمايه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده و نتایج حاصل نشان می‌دهد که بین نسبت دارائي ثابت به کل دارائيها، نااطميناني تورم، نرخ بهره واقعي مورد انتظار و ساختار سرمایه رابطه معناداری وجود دارد.

کلمات کلیدی: تورم، نااطمینانی تورم، ساختار سرمایه

مقدمه
رشد سطح عمومي قيمت ها در اصطلاح تورم خوانده مي شود که از پديده هاي زيانبار اقتصادي است و در نرخ هاي بالاي خود هزينه هاي اقتصادي و اجتماعي زيادي بر جوامع تحميل مي کند. اما اصلي ترين و مهم ترين زيان اقتصادي ناشي از تورم، نااطمینانی تورم و یا بعبارتی اطمينان نداشتن از مقدار آن در دوره هاي آينده است عدم اطمینان به حالتی گفته می شود که در آن دانش فرد یا افراد محدود است و توضیح کامل حالت و یا نتیجه‌ای که بدست آمده یا می‌آید، ممکن نیست.(هابارد ۲۰۰۷) نااطميناني تورمي فضايي است که در آن تصميم فعالان اقتصادي از جمله خانوارها، بنگاه ها يا بخش دولتي در زمينه هاي مختلف با نااطميناني تورم در آينده همراه است.نااطميناني درباره نرخ تورم آينده حالت نااطميناني و بي ثباتي در قيمت ها را به وجود مي‌آورد و از اين کانال مدام سبب تغييرات در تصميمات اقتصادي مي شود. در فضاي نااطميناني فعالان اقتصادي تصميماتي مي گيرند که با انتظارات آنها مغاير است. با افزايش نااطميناني تورم، برآورد هزينه و درآمدهاي آتي فعاليت ها غيرشفاف شده و اين امر مي تواند اثرات نامطلوبي بر تخصيص منابع و کارآيي فعاليت‌هاي اقتصادي داشته باشد. با افزايش نااطميناني تورم کارآيي مکانيزم قيمت در تخصيص بهينه منابع دچار اختلال شده و نهايتاً تاثير منفي روي توليد خواهد گذاشت. نااطميناني تورم با تحت تاثير قراردادن نرخ هاي بهره کليه تصميمات درون زماني تخصيص منابع را تغيير مي ده.د ضمن اينکه هزينه واقعي توليد و همچنين قيمت نسبي کالاهاي نهايي را تغيير داده و تخصيص بين زماني منابع را تحت تاثير قرار مي دهد. اقتصاددانان از «نااطميناني تورم» به عنوان کانالي نام مي برند که در اثر آن «هزينه هاي حقيقي تورم به اقتصاد منتقل مي شود.» به اعتقاد آنها، افزايش تورم با نااطميناني تورم همراه مي شود و در نهايت رشد اقتصادي يک کشور را کاهش مي دهد. به همين جهت هزينه هاي ناشي از نااطميناني تورم بر تخصيص درون زماني و بين زماني منابع اثرگذار خواهد بود.

بیان مسأله
يکي از مهمترين موضوعاتي که اقتصاددانان مالي در سالهاي اخير بدان توجه کرده اند، شناسايي رابطه بين عوامل مختلف با ساختار سرمايه است. در اين تحقيق به بررسي رابطه بين نااطميناني تورم و ساختار سرمايه در شرکتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است.
تورم سطح عمومي قيمتها از پديده هاي مضر اقتصادي است که در نرخهاي بالا و حاد خود هزينه هاي اقتصادي و اجتماعي زيادي بر جوامع تحليل مي نمايد. اما اصلي ترين و مهمترين زيان اقتصادي ناشي از تورم، عدم اطمينان از مقدار آن در دوره هاي آتي است. نااطميناني تورمي فضايي است که درآن تصميم فعالان اقتصادي اعم از خانوارها، بنگاهها و يا بخش دولتي در زمينه هاي مختلف با نااطميناني تورم آتي همراه است. نااطميناني درباره نرخ تورم آينده حالت نااطميناني و بي ثباتي در قيمتهاست و از اين کانال مداوم سبب تعيير تغييرات در تصميمات اقتصادي مي شود. در فضاي نااطميناني سرمايه گذاران تصميماتي اتخاذ مي کنند که با انتظارات آنها مغاير است.يعني با افزايش نااطميناني تورم ، برآورد هزينه و منافع آتي فعاليتهاي اقتصادي غيرشفاف شده و اين امر مي تواند اثرات نامطلوبي بر تخصيص منابع و کارايي فعاليتهاي اقتصادي و سرمايه گذاري داشته باشد و توليد را تحت تأثير قرار مي دهد. از طرفي نااطميناني تورم با تحت تأثير قرار دادن نرخهاي بهره، کليه تصميمات درون زماني تخصيص منابع را تغيير مي دهد. يکي از مهمترين تصميمات،انتخاب نحوه ساختار سرمايه شرکتها است. زيرا ارتباط زيادي با ارزش شرکتها دارد. حال در اين پژوهش به بررسي اين موضوع پرداخته شده که آيا بين نااطميناني تورم و ساختار سرمايه در شرکتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار رابطه معناداري وجود دارد؟
متغيرهاي اين تحقيق شامل ساختار سرمايه، نااطميناني تورم و نرخ بهره مي باشد که ابتدا با استفاده از مدل (GARCH) نااطميناني تورم محاسبه شده سپس نسبت بدهي به حقوق صاحبان سهام شرکتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نيز محاسبه مي گردد و در نهايت به تحليل رابطه بين متغيرهاي فوق پرداخته مي‌شود.

فهرست مطالب

چکیده
فهرست مطالب ‌
فهرست جداول ‌
۱- فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسأله پژوهش
۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش
۱-۴- فرضیات پژوهش
۱-۴-۱- فرضیه اصلی
۱-۴-۲- فرضیه های فرعی
۱-۵- اهداف تحقیق
۱-۵-۱- اهداف علمی
۱-۵-۲- اهداف کاربردی
۱-۶- قلمرو تحقیق
۱-۶-۱- قلمرو موضوعی
۱-۶-۲- قلمرو مکانی
۱-۶-۳- قلمرو زمانی
۱-۷- تعاریف اصطلاحات ومتغیرهای تحقیق
۱-۸- خلاصه فصل
۲- فصل دوم: ادبیات تحقیق
۲-۱- مقدمه
۲-۲- تورم
۲-۲-۱- تعریف تورم
۲-۲-۲- انواع تورم
۲-۲-۳- ریشه ها و عوامل مؤثر بر تورم
۲-۲-۴- بررسي تورم از ديدگاه مکاتب مختلف اقتصادی
۲-۲-۵- پیامدهای تورم
۲-۲-۶- اندازه‌گیری تورم
۲-۳- نااطميناني تورم
۲-۳-۱- تعریف نااطميناني تورم
۲-۳-۲- منابع نااطميناني تورم
۲-۳-۳- مدلهاي تجربي اندازه گیری نااطميناني تورم
۲-۳-۴- معيارهاي اقتصادسنجي نااطميناني تورم
۲-۴- ساختار سرمایه
۲-۴-۱- تعریف ساختار سرمایه
۲-۴-۲- نظریه های ساختار سرمایه
۲-۴-۳- عوامل مؤثر بر ساختار سرمايه
۲-۴-۴- نسبت های ساختار سرمایه
۲-۴-۵- سه استفاده عمده از نسبت‌هاي ساختار سرمايه
۲-۴-۶- شيوه‌هاي تأمين مالي
۲-۴-۷- هزینه سرمایه
۲-۵- بررسی تحقیق های انجام شده
۲-۵-۱- پیشینه تحقیق در خصوص نااطمینانی نرخ تورم
۲-۵-۲- پیشینه تحقیق در خصوص ساختار سرمایه
۲-۵-۳- پیشینه تحقیق در خصوص تاثیر نااطمینانی تورم بر ساختار سرمایه
۲-۶- خلاصه و جمع بندی
۳- روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
۳-۲- روش تحقیق
۳-۳- فرضیه های تحقیق
۳-۳-۱- فرضیه اصلی
۳-۳-۲- فرضیه فرعی دوم
۳-۳-۳- فرضیه فرعی سوم
۳-۴- جامعه و نمونه آماری
۳-۵- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات
۳-۵-۱- آمار توصیفی
۳-۵-۲- آمار استنباطي
۳-۶- روش جمع آوری اطلاعات
۳-۷- خلاصه و جمع‌بندي
۴- داده ها
۴-۱- مقدمه
۴-۲- آمار توصیفی
۴-۳- آمار استنباطی
۴-۳-۱- برآورد نااطميناني تورم
۴-۳-۲- آزمون فرضیات
۴-۴- خلاصه فصل
۵- نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه
۵-۲- بحث و نتیجه گیری در خصوص فرضیات
۵-۳- نتیجه گیری نهایی
۵-۳-۱- خلاصه آمار توصیفی
۵-۳-۲- خلاصه بخش استنباطی
۵-۴- پیشنهادات تحقیق
۵-۴-۱- پیشنهاد مبتنی بر نتایج تحقیق
۵-۴-۲- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی
۵-۵- خلاصه و جمع بندی
۶- منابع
۶-۱- منابع فارسی
۶-۲- منابع انگلیسی


مبلغ قابل پرداخت 13,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما