مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 62
  • بازدید دیروز : 138
  • بازدید کل : 207586

کارآفرینی اجتماعی


کارآفرینی اجتماعی

عنوان: کارآفرینی اجتماعی

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 20

نکته: این پروژه درباره کارآفرینی اجتماعی می باشد و به طور کامل به بیان مفهوم ، انواع و رویکردهای کارآفرینی اجتماعی می پردازد. این پروژه به دانشجویان عزیز ، جهت ارائه درس کارآفرینی پیشنهاد می گردد.

چکیده

کارآفرینان اجتماعی افرادی هستند که از فرصت های پیش آمده به خوبی استفاده کرده و با ایجاد تغییراتی چیزهای جدیدی را می آفرینند.

کارآفرین همیشه در جستجوی تغییر است و به آن حساسیت نشان می دهد و در یک فرصت استثنایی از آن استفاده می کند.

کارآفرینی ابزار بسیار مهمی در توسعه اقتصادی است که عمده ترین تاثیر خود را با ایجاد شغل نشان می دهد.کارآفرینان برخی کارها را برای اولین بار انجام می دهند و از این رو همیشه ریسک پذیرند.کارآفرینان نیازی نیست مخترع باشند بلکه آنها به سادگی نیاز دیگران را برای ابداع ازطریق آفرینش ایده های نو برطرف می کنند. موسسات آموزشی باید کارآفرین اجتماعی تربیت کنند تا بتوان با روشهای جدید به پیشرفت اجتماعی دست یافت.

مقدمه

مفهوم کارآفرینی تحت الشعاع مسائل جامعه قرار گرفته و از حد یک شعار فراتر نرفته و به صحنه های کسب وکار و سازمان هنوز وارد نشده است. در اکثر کشورهای توسعه یافته، مفهوم کارآفرینی در سطوح اقتصادی جاافتاده به طوری که جوانان می توانند خود را به یک قهرمان تجاری تبدیل کنند. ولی در کشور ما کارآفرینی اقتصادی بیشتر اشتباهاً به عنوان ایجاد شغل به کار برده می شود. کارآفرینی از دیدگاههای مختلف موردبررسی قرار گرفته به طوری که پیتر دراکر، مک کله لند، توماس بگلی و دیوید بوید نظرات متفاوت و گوناگونی درخصوص مفهوم کارآفرینی ارائه کرده اند.

برخی از محققان درمورد هدف و انگیزه کارآفرینان و بعضی دیگر خصوصیات و ویژگیهای آنان را موردمطالعه قرار داده اند. کارآفرینی به مفهوم اجتماعی کمتر کانون توجه نظریه پردازان مدیریت و اقتصاد قرار گرفته، مطالعات و بررسیهای انجام شده نیز حاکی از آن است که به این بخش از کارآفرینی توجهی نشده به طوری که اکثر مطالعات و پژوهشها در زمینه کارآفرینی به مفهوم اقتصادی آن است. این نوع کارآفرینی منفعت موسسه اجتماعی را با تصویری از انضباط، نوآوری و وابستگی اجتماعی بیان می دارد و ریشه در تعاملات انسانی و روابط اجتماعی بشری دارد. کارآفرینی اجتماعی پدیده یا نظریه جدیدی نیست بلکه پیدایش آن مقارن با به رسمیت شناختن و ایجاد موسسات و بنگاههاست. کارآفرینان اجتماعی نگرشهای خلاقانه برای حل مسائل اجتماعی را جهت ایجاد ارزش اجتماعی به کار می برند و دارای خصوصیات و ویژگیهای خاص خود یعنی عاملان تغییر در بخش اجتماعی، پذیرش ماموریت برای ایجاد و بقا ارزش اجتماعی، شناسایی و ترغیب فرصت های جدید، به کارگیری فرایند مستمر نوآوری و اقدام جدی به وسیله منابع دردسترس که درنهایت به ارزش سازی اجتماعی و بقا موسسه اجتماعی منجر می گردد، از این رو، باتوجه به ویژگی های خاص و بارز کارآفرینان اجتماعی بایستی افرادی که صلاحیت کارآفرینی اجتماعی را دارند تشویق و به آنان پاداش داده شود تا قادر به فعالیت در زمینه های اجتماعی باشند.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
تعاریف کارآفرینی
بعد اول: نیاز به موفقیت
بعد دوم: کانون کنترل
بعد سوم: تحمل مخاطره
بعد چهارم: تحمل ابهام
بعد پنجم: رفتار نوع A
مفهوم و معنای کارآفرینان اجتماعی
کارآفرینی و کارآفرینان اجتماعی ( رویکردها، تعاریف، مفاهیم، نوع‌بندی)
رویکردها
انواع کارآفرینی اجتماعي
زمینه ها
دستيابي به كارآفريني اجتماعي در نوع شناسي كارآفريني
1- کارآفرینی پایدار:(sustainable entrepreneurship)
2- کارآفرینی اشتراکی: (acquisitive)
3- کارآفرینی مدنی: (social enscivic entrepreneurship)
4- کارآفرینی پاسخگو: (responsible entrepreneurship)
مراحل فرآيند كارآفريني اجتماعي
عناصر کارآفرینی اجتماعی
نتیجه گیری
منابع و مأخذ


مبلغ واقعی 25,000 تومان    37% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,750 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 19

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما