مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 93
  • بازدید کل : 207067

تعریف و انواع تکدی گری


تعریف و انواع تکدی گری

عنوان: تعریف و انواع تکدی گری

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 26

نکته: این تحقیق در مورد تکدی گری می باشد و به بیان تعریف، انواع، دلایل، خصوصیات و راهکارهای بازدارنده ی این موضوع می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، روانشناسی و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه
تکدی گری، عوارض و مخاطرات زیادی دارد. بخشی از مطالعات مقطعی و روبنایی روی این پدیده، درباره مسائلی نظیر درآمد، مسکن، فقر مادی، فقر فرهنگی، ناکامی اقتصادی، نابسامانی اجتماعی، و سرانجام، دستگیری و بازپروری سخن می‌گوید. عده‌ای سعی کرده‌اند این مشکلات و مخاطرات را تعدیل کنند و در نتیجه، آن را به گردن فرد انداخته نشان دهند که تکدی گری امری طبیعی و پذیرفتنی است که می‌شود آن را نادیده گرفت و با آن کنار آمد. برخی محققین ضمن بررسیهای خود به ریشه‌ها، شیوه‌ها، انگیزه‌ها، پیامدها و راههای رفع تکدی گری، نظر داشتنه‌اند، این ریشه‌ها شامل پیری و از کارافتادگی، مسائل خانوادگی، اعتیاد، مهاجرت، معلولیت و غیره می‌شود.
تکدی گری عنوان قانونی است که به عنوان جرم در قانون مجازات اسلامی شناخته شده است، بدین معنی که هر شخصی رفتاری را انجام دهد که مصداق تکدی گری باشد از نظر قانونگذار مجرم بوده و به مجازات جرم آن محکوم خواهد شد. قانونگذار در ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی درباره تکدی گری مقرر داشته است «هر کسی که تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند، به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شدو چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود، علاوه بر مجازات مذکور همه اموالی که از طریق تکدی گری به دست آورده است، مصادره خواهد شد» اما آیا واقعاً چنین مجازاتی جنبه بازدارندگی داشته باشد؟
تعریف جرم تکدی گری
تکدی گری از نظر واژه شناسی به معنی گدایی کردن و درخواست کمک کردن است . همه ما روزانه متکدیان زیادی را می بینیم ؛ کافی است که از خانه خارج شویم . کسانی که در خیابان ها نشسته یا ایستاده اند و با دراز کردن دست خود درخواست کمک می کنند ، متکدی اند .
اما در صورتی که همین افراد از شگردها و فنون مختلف برای گرفتن کمک از دیگران سماجت و اصرار کنند ، کلاش نامیده می شوند ؛ مثل کسانی که سر چهارراه ها به زور شیشه ماشین را تمیز می کنند و درخواست پول می کنند .
در ماده 712 قانون مجازات اسلامی ، این دو عمل جرم شناخته شده است . در این ماده آمده است که هر كس تكدی گری يا كلاشی را پيشه خود قرار داده باشد و از اين راه امرا معاش نمايد يا ولگردي نمايد ، مجرم است . بر اساس این ماده می توان گفت برای اینکه تکدی گری و کلاشی جرم محسوب شوند باید به صورت پیشه و عادت فرد در آمده باشد و فرد از این راه خرج زندگی خود را تامین کند .

 

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف جرم تکدی گری
خصوصیات تکدی‌گری
اقسام کمک‌دهنده‌ها
علل و عوامل مؤثر در ظهور تکدی
عوامل اجتماعی اقتصادی
عوامل روانی و فردی
عناصر وقوع جرم تکدی گری
عنصر قانونی
عنصر مادی
عنصر معنوی
گداگرام یا تکدی گری مجازی
به خاطر انسان بودن!
هشدار پلیس بین‌الملل
مجازات تکدی گری و کلاشی
مجازات استفاده از کودکان در تکدی‌گری
تکدی گری و کلاهبرداری
نکات مربوط به جرم تکدی گری
آیا کمک به گدا «کمک به همنوع» است؟
پیشنهادات اصلاحی و اجتماعی
نتیجه گیری
منابع


مبلغ واقعی 25,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 22,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 17

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما