مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 118
  • بازدید کل : 207842

سيستم مديريت برق خودرو


سيستم مديريت برق خودرو

عنوان: سيستم مديريت برق خودرو

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 85

این تحقیق در مورد سیستم برق خودرومی باشد که اطلاعات کاملی در مورد تاریخچه و عملکرد بخش های مختلف سیستم برق خودرو بیان می نماید. این تحقیق به دانشجویان رشته های مکانیک خودرو و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه

صنعت خودرو با پيشرفت سريع خود تكنولوژي هاي جديدي را هر روزه به مصرف كنندگان خود ارائه مي كند.پيشرفت علم الكترونيك و آميخته شدن آن ها با شاخه الكترونيك و مكانيك باعث شده است كه سيستم هاي جديد افزوده شده به خودرو اغلب از تكنولوژي هاي برقي بهره مند باشند طوري كه امروزه بيشتر نيازهاي تعميراتي خودروها مربوط به سيستم هاي برقي آنهاست.

در اين تحقيق سعي شده تا در مورد سيستم مديریتي كه شرايط كاركرد بهينه موتور را تحت كنترل خود دارد مورد بررسي قرار گيرد.همچنين سعي شده تا اصول كاركرد هر قسمت از اين سيستم به صورت مجزا و كلي مورد نقد قرار گرفته و عملكردشان به صورت قابل درك بيان شود.

اميد است كه متون ارائه شده بتواند سؤالات مربوط به سيستم مديريت موتور كه شامل يك ميكرو كامپيوتر و تعداد زيادي از سنسورها كه تحت شرايط تعريف شده كار مي كنند جوابگو باشند.

تاريخچه سيستم هاي سوخت رساني انژكتوري

استفاده از سيستم هاي سوخت رساني انژكتوري، به حدود۱۰۰سال قبل باز مي گردد.

Gasmotorenfabik Deut سازنده پمپهاي پلانجري پاشش سوخت از سال ۱۸۹۸ از اين سيستم ابتدايي استفاده مي كرد.

مدت زماني بعد، استفاده از سيستم ونتوري در طراحي كامپيوترابداع گرديدو سيستم هاي سوخت رساني انژكتوري بر پايه طول مدت زمان پاشش سوخت، به وجود آمد.

شركت Boschاز سال ۱۹۱۲،تحقيقات وسيعي را در خصوص پمپهاي انژكتوري بنزيني آغاز نمود.

اولين موتور هواپيمايي كه از سيستم انژكتوري Bosch استفاده مي كرد، با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار،در سال ۱۹۳۷ وارد توليد سري گرديد.

مشكلات مربوط به سيستم ها ي كاربراتوري از قبيل يخ زدگي و نيز خطرات آتش سوزي، باعث به وجود آمدن انگيزه بيشتري در خصوص توسعه اين دانش در صنعت هوانوردي گرديد.

اين پيشرفت، نشانه گر يك دوره جديد از سيستم انژكتوري در شركت Boschبود ولي تا زمان كاربرد اين سيستم در خودورها، راه طولاني باقي مانده بود.

در سال ۱۹۵۱، براي نخستين مرتبه، سيستم انژكتوري پاشش مستقيم در يك خودروي كوچك تصب گرديد.

چند سال بعد، اين سيستم در خودروي ۳۰۰SL از محصولات شركت دايملر- بنز نصب گرديد.

در سال هاي بعد، پيشرفت هاي حاصله در خصوص ساخت و نصب پمپ هاي انژكتوري مكانيكي تداوم پيدا كرد.

در سال ۱۹۶۷، اين نوع سيستم، گام بزرگتري رو به جلو برداشت: ابداع اولين سيستم انژكتوري الكترونيكي بنبم سيستم كنترل فشار ورودي ياD-Jetronic

در سال ۱۹۳۷، سيستم كنترل جريان هوا بنام L-Jetronic در بازار خودرو ظاهر گرديد و در همان زمان سيستم كنترل مكانيكي-هيدروليكي و نيز سيستم مجهز به سنسور جريان هوا ابداع گرديد.

سال۱۹۷۹، مقدمه اي جهت ظهور سيستم جديد ديگري بنام Motronicبود كه از خصوصيات كنترل ديجيتالي كاركرد موتور،بهره مي برد.

اين سيستم شامل K-Jertonic در شكل ويع تري كه شامل مدار كنترل حلقه بسته و ستسور اكسيژن (لامبدا)، KEJertonic بود در صنعت ظهور پيدا كرد .

اين سيستم به همراه سيستم Mono-Jetronic شركتBosch و نيز سيستم پاشش تك نقطه اي در سال ۱۹۸۳، در خودروهاي كوچك نصب گرديد.

در سال ۱۹۹۱، بيش از ۳۷ ميليون خودرو در سرتاسر جهان مجهز به سيستم هاي انژكتوري سوخت رساني Bosch گرديدند.

۶/۵ ميليون موتور مجهز به سيستم Mono-Jetronic و ۲ ميليون موتور مجهز به سيستم هاي Motronic شدند.

امروزه سيستم هاي انژكتوري سوخت رساني، يكي از اجزا ضروري صنعت خودرو سازي شده است.

فهرست مطالب

مقدمه
تاريخچه سيستم هاي سوخت رساني انژكتوري
سيستم مديريت موتور
وظيفه اصلي سيستم
عملكردهاي فرعي سيستم
عملکرد واحد کنترل الکترونیکی
کنترل زمان بندی تزریق
کنترل حجم تزریق
حجم تزریق پایه
تصحیحات تزریق
۱- غنی سازی در حین استارت و بعد از استارت موتور
۲- غنی سازی طی گرم شدن موتور
۳- تصحیح درجه حرارت هوای مکش
۴- غنی سازی و شتاب گیری طی گرم شدن موتور
۵ – غنی سازی دور قدرت
۶- قطع سوخت
۷- تصحیح ولتاژ
دوره زمانی تصحیح ولتاژ
۸- غنی سازی در طی شتاب گیری
۹- تصحیح باز خورد نسبت سوخت و هوا (در بعضی مدلها)
انواع ECU
سنسور ها
سنسور های القائی
مقاومت متغیر حساس به گاز
پتانسیو مترها
سنسور دور موتور
وظایف سنسور دور موتور
محل قرارگیری سنسور دور موتور
عیب یابی سنسور دور موتور
سنسور اکسیژن
وظایف سنسور اکسیژن
محل نصب سنسور اکسیژن
ساختار سنسور اکسیژن
مدار برق سنسور اکسیژن
شرح کار سنسور اکسیژن
عیب یابی سنسور اکسیژن
سنسور دمای آب
مدار الکتریکی سنسور دمای آب
شرح کار سنسور دمای آب
عیب یابی سنسور دمای آب
روش تست اهمی سنسور دمای آب
نکته هایی در مورد سنسور دمای آب
سنسور سرعت خودرو( کیلومتر شمار)
وظایف سنسور سرعت
ساختار داخلی سنسور سرعت
مدار الکتریکی سنسور سرعت
شرح کار سنسور سرعت
روش عیب یابی سنسور سرعت
تست دنده کیلومتر
سنسور میل سوپاپ (موقعیت سیلندر یک)
وظایف سنسور میل سوپاپ
محل قرار گیری سنسور موقعیت میل سوپاپ
ساختار داخلی سنسور موقعیت میل سوپاپ
شرح کار سنسور موقعیت میل سوپاپ
پتانسیومتر دریچه گاز
وظایف پتانسیومتر دریچه گاز
محل قرار گیری پتانسیومتر دریچه گاز
شرح کار پتانسیومتر دریچه گاز
روش های عیب یابی پتانسیومتر دریچه گاز
تست اهمی پتانسیومتر
تست ولتاژی
نکات مهم در مورد پتانسیومتر دریچه گاز
سنسور ضربه
محل قرار گیری سنسور ضربه
مدار برقی ناک سنسور(ضربه)
موج میرا
عیب یابی سنسور ضربه
سوئیچ اینرسی
سنسور اندازه گیر جرم هوای ورودی
ولتاژ خروجی سنسور دبی جرمی هوا
سنسور فشار درون تاير
انواع سنسورهاي فشار
سنسورهاي ديد عقب
سنسور نور
نحوه فعالسازی سنسور نور
سنسور باران
نحوه فعالسازی سنسور باران
سنسور سرعت چرخ
وظایف سنسور سرعت چرخ
محل قرار گیری سرعت چرخ
ساختار داخلی سرعت چرخ
روش های تست قطعه
سنسور فشار هوای ورودی
وظایف فشار هوای ورودی
محل قرار گیری فشار هوای ورودی
ساختار داخلی فشار هوای ورودی
مدارهای الکتریکی فشار هوای ورودی
روش های عیب یابی فشار هوای ورودی
روش های تست قطعه فشار هوای ورودی
عیب یابی سنسورهای خودرو از روی شکل ظاهری
منابع


مبلغ واقعی 25,000 تومان    24% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 658

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما