مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 55
  • بازدید دیروز : 90
  • بازدید کل : 207025

روش سیم پیچی موتور


روش سیم پیچی موتور

عنوان: روش سیم پیچی موتور

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 35

این تحقیق در مورد سیم پیچی موتور می باشد و به طور کامل به بررسی انواع موتور و روش های سیم پیچی آن می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های برق (الکترونیک ، الکتروتکنیک)، تاسیسات، ساخت و تولید و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

مقدمه
یک موتور الکتریکی ، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد ، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند.
ایده کلی این است که وقتی که یک ماده حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد، نیرویی بر روی آن ماده از سوی میدان اعمال می‌شود. در یک موتور استوانه‌ای ، روتور به علت گشتاوری که ناشی از نیرویی است که به فاصله‌ای معین از محور روتور به روتور اعمال می‌شود، می‌گردد.
اغلب موتورهای الکتریکی دوارند، اما موتور خطی هم وجود دارند. در یک موتور دوار بخش متحرک (که معمولاً درون موتور است) روتور و بخش ثابت استاتور خوانده می‌شود. موتور شامل آهنرباهای الکتریکی است که روی یک قاب سیم پیچی شده است.
گرچه این قاب اغلب آرمیچر خوانده می‌شود، اما این واژه عموماً به غلط بکار برده می‌شود. در واقع آرمیچر آن بخش از موتور است که به آن ولتاژ ورودی اعمال می‌شود یا آن بخش از ژنراتور است که در آن ولتاژ خروجی ایجاد می‌شود. با توجه به طراحی ماشین ، هر کدام از بخشهای روتور یا استاتور می‌توانند به عنوان آرمیچر باشند. برای ساختن موتورهایی بسیار ساده کیتهایی را در مدارس استفاده می‌کنند.

 

فهرست مطالب

مقدمه
موتورهای میدان سیم پیچی شده
موتورهای AC
• موتورهای AC تک فاز
• موتورهای AC سه فاز
سیم پیچی الکترو موتور های سه فاز
آشنایی با برخی مفاهیم در سیم پیچی
نحوه جازدن کلافها
قسمت های موتور القایی
قسمت های استاتور
مراحل سیم پیچی استاتور موتور آسنکرون
محاسبات سیم پیچی استاتور موتور
سیم بندی یک طبقه با گام کسری
انواع سیم بندی از لحاظ شکل کلاف ها
رسم دیاگرام سیم بندی
ابزار و لوازم سیم پیچی موتور
محاسبه سیم پیچ موتور
نتیجه گیری
منابع


مبلغ واقعی 25,000 تومان    26% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 82

برچسب های مهم

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما