مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 59
  • بازدید دیروز : 82
  • بازدید کل : 206452

علل اطاله دادرسی


علل اطاله دادرسی

عنوان: علل اطاله دادرسی

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 35

این تحقیق در مورد علل اطاله دادرسی بوده و در 2 بخش و به طور کامل به بیان قوانین و علل اطاله دادرسی و همچنین راهکارهای پیشگیری از آن می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته حقوق ، الهیات ، معارف و دیگر رشته های مرتبط جهت درس کار تحقیقی پیشنهاد می گردد.

چکیده

در اين تحقيق مطالب عموما در يك مقدمه و در دو بخـش كه هر بخش شامل چند فصـل و هر فصل شـامل چند مبحث است ارائـه و در پايان با يـك نتيـجه گيري خاتـمه مي يابد.

در بخش اول علل اطاله دادرسي در سه فصل به بيان مشكلات اساسي مربوط به اطاله دادرسي مي پردازيم.

اميد است با اين تحقيق گامي هرچند كوچك در جهت درمان يكي از آفت هاي دستگاه قضايي برداشته شود و تا حدودي با استفاده از راهكارهاي مناسب مشكل نظام قضايي در اين زمينه برطرف گردد، انشاءالله.

چگونه سر زخجالت برآورم بردوست

كه خدمـتي بسزا برنيامد از دستم

مقدمه

هر پژوهشي مسبوق به وجود سوالي است به عبارت ديگر هدف از تحقيق يافتن پاسخ سوال مطروحه است . بنابراين بايد سوال مورد نظر و حدود و ثغور آن در نزد محقق معلوم باشد والا وصول به مقصود مشكل است . در مورد موضوع حاضر يعني «علل اطاله دادرسي و راهكارهاي جلوگيري از آن » نيز ابتدا لازم است به بيان مسأله و اهميت موضوع و ذكر آثار و نتايج احتمالي آن بپردازيم سپس راجع به روش كار براي رفع معضل اطاله دادرسي ارائه طريق كنيم.

الف) بيان مسأله و اهميت آن

منظور از «اطاله» طولاني شدن نامعقول و غير متعارف جريان رسيدگي به پرونده ها در مراجع قضايي است و آيين دادرسي به معناي اعم آن عبارت است از رشته اي از علم حقوق كه هدف آن تعيين قواعد درباره تشكيلات قضايي صلاحيت مراجع قضايي، تعيين مقررات راجع به اقسام دعاوي و اجراي تصميمات دادگاه ها است كه در فقه به آن علم القضاء گويند.

دادرسي به معناي اخص، مجموعه عمليات و اقداماتي است كه به قصد پيدا كردن يك راه حل قضايي به كار مي رود. مانند : مجموعه مقرراتي كه براي گرفتن يك تصميم در يك دعواي معين به كار برده مي شود،يا دادرسي به مفهوم احض رسيدگي مرجع قضاوتي به دعوا يا امر مطروحه يعني ادعاها، ادله، استدلالات و خواسته خواهان، با لحاظ پاسخ خوانده، در جهت صدور رأي قاطع است.

اطاله دادرسي يكي از مشكلات اساسي دستگاه قضايي كشور است كه اگر پيشينه اين امر مورد بررسي و كنكاش قرار گيرد از زمان پايه ريزي دستگاه عدليه در ايران سابقه دارد به عنوان مثال در شماره چهارم و پنجم مجله حقوقي وزارت دادگستري در سال 1338 در سرنوشتار خود به اطاله دادرسي پرداخته و آن را معضل عدليه وقت اعلام كرده است.امروز به لحاظ افزايش جمعيت و تحت تأثير عوامل مختلف ديگر، اين معضل ابعاد گسترده تري به خود گرفته است و كمتر از جانب مردم تحمل مي شود.

بنا براين اهميت موضوع در جامعه امروزي كاملا محسوس و آشكار است زيرا اين امر هم منشأ تضييع حقوق و اعمال غرض است و هم سبب مي شود كه خدمات قضايي خوب تلقي نشود و به عدم رضايت مندي به جهت ايجاد تأخير در اجراي عدالت در جامعه منجر گردد. لذا ضرورت رفع اين معضل كهنه و قديمي و درمان آن بايد در اولويت هاي مهم مسؤولان قضايي قرار گيرد تا با استفاده از نظريات انديشمندان علم حقوق و تلفيق آن با رهنمود هاي صاحبان تجارب قضايي گام هاي اساسي در اين راه برداشته شود.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
الف) بيان مسأله و اهميت آن
ب ) اهداف تحقيق
ج) فرضيات تحقيق
د) روش تحقيق
هـ ) سوابق تحقيق
بخش اول : علل اطاله دادرسي
فصل اول اطاله دادرسي در مرحله تشكيل پرونده
مبحث اول: نقش دستگاه ها و نهادهاي مرتبط با دادگستري
مبحث اول: نقش دستگاه ها و نهادهاي مرتبط با دادگستري
گفتار اول - ضابطان دادگستري
بند اول) تعريف ضابط دادگستري
بند دوم) انواع ضابطان دادگستري
بند سوم) وظايف و مسؤوليت هاي نيروي انتظامي به عنوان ضابط دادگستري
گفتار دوم - ادارات دولتي
مبحث دوم - نقش كارمندان اداري در دادگستري
گفتار اول - مديران و كارمندان دلسوز بدون داشتن حقوق و تجربه كافي
گفتار دوم - مديران و كارمندان عادي با مشكلات جانبي
فصل دوم : اطاله دادرسي در مرحله رسيدگي و صدور حكم
مبحث اول : مسايل مرتبط با قانون گذاري
گفتار اول: علل مرتبط با مقررات آيين دادرسي مدني
گفتار دوم : علل مربوط به قوانين ماهوي
گفتار سوم : مسايل مرتبط با بودجه قوه قضاييه
گفتار چهارم: عدم ثبات قانون گذاري و عدم مطالعه كافي در تغيير ساختار قوه قضاييه
پي نوشت


مبلغ قابل پرداخت 15,210 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما