مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 63
  • بازدید کل : 204730

بررسی رابطه بين توسعه و فروش شركت با مهارت مديران بازرگانی در مذاكره


بررسی رابطه بين توسعه و فروش شركت با مهارت مديران بازرگانی در مذاكره

عنوان: بررسی رابطه بين توسعه و فروش شركت با مهارت مديران بازرگانی در مذاكره

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 111

این پروژه در مورد بررسی رابطه بين توسعه و فروش شركت با مهارت مديران بازرگانی در مذاكره می باشد که در 5فصل و به صورت تحقیقی و پژوهشی تهیه و تنظیم شده ، کلیه استانداردهای مورد نیاز یک پروژه در آن رعایت شده و به صورت بسیار کامل می باشد. این پروژه به دانشجویان رشته های مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، اقتصاد و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

 

مقدمه :
دنيايي كه در آن زندگي مي كنيم شاهد تحولات شگرفي است . سرعت اين تحولات روز به روز بيشتر مي شود به طوري كه به هيچ وجه با گذشته هاي دور قابل قياس نيست . اگر بخواهيم آمادگي همراهي و توان لازم براي همگامي با اين تحولات داشته باشيم به ناچار بايد اطلاعات ، دانش ، ابزارها و توانمندي هاي مناسب و ضروري را در خود ايجاد و شكوفا كنيم . در اين ميان هم مدير علاوه بر توانايي هاي فني نياز به داشتن مهارت هايي در برقراري ارتباط مؤثر با ديگران را بايد لازمه ي كار خود قرار دهد چون كار مدير دستيابي و رسيدن به اهداف سازماني است حال براي رسيدن به اين اهداف سازماني از مهارتهاي ارتباطي كه بنحوي برطرف مورد نظر خود بتواند نفوذ پيدا كند بايد استفاده كند . هر روز كه مي گذرد همه ما چه به عنوان يك فرد ، مدير ، سازمان و شركت در محدودة گسترده تر و پيچيده تري از ارتباط با ديگران قرار مي گيريم .
مهارت ايجاد ارتباط مؤثر و كارآمد يكي از مهمترين مهارت هاي لازم براي هر مدير به شمار مي رود زيرا موفقيت يك مدير بيش از آنكه به تواناييهاي تكنيكي اش مربوط باشد به توانايي او در برقراري ارتباط مؤثر با ديگران بستگي دارد نتايج تحقيقي كه توسط نشريه Fortune بر روي 200 مدير از شش شركت انجام شده حاكي از آن بوده كه بزرگترين عامل شكست مديران ، ضعف مهارت هاي ارتباطي آنان بوده است . ( Ertel , 1999 , 23 )

 

يكي از مهمترين مهارت هاي ارتباطي ، مهارت در مذاكره1 است ، مذاكره يعني راه نفوذ در ديگران به منظور مبادله ي افكار يا اشياء مادي است، مذاكره مهم ترين و رايج ترين وسيله برقراري ارتباط بين انسان هاست . و چون تمام نيازها ، ادامه زندگي ، امنيت ، آسايش زندگي ، رفاه اقتصادي ، افزايش آگاهي ، بالابردن سطح زندگي و پيشرفته ترين سطح اين است كه ، با ديگران براي تأمين نيازهاي خود به توافق برسند.
روابط به دليل وجود اهداف مشترك وجود دارد ، و بر اين دلالت دارد كه ابزار دستيابي به اين اهداف توسط طرف هاي در حال مذاكره تقسيم مي شوند ، بنا بر اين فرآيند مذاكره خريدار و فروشنده به طور همزمان با عناصر همكاري و تعارض روبرو مي شوند . همكاري ،‌اهداف متقابل و فردي را تأمين مي كند در حالي كه تعارض محيط رقابتي را براي دو طرف فراهم مي كند براي اطمينان از اين كه اين توافق از نفع شخصي شان حمايت مي كند . ( wimsaatt and Gassenheimer , 1996 , 21 )
براي حداقل كردن اين تعارض و براي رسيدن به راه حل هاي مصالحه ، استفاده و كاربرد مهارت هاي مذاكره و انتخاب تاكتيك هاي مناسب مفيد است .
يكي از نقش هاي مدير از نظر مينتز برگ نقش مذاكره كننده است.(رضائيان1380، 19)
يكي از عوامل اساسي و بسيار مهم بر موفقيت و پيشرفت شركت ها برخورداري مديران اين سازمان ها از مهارت ها و فنون مذاكره مي باشد كه اين خود يك عامل بسيار مهم در موفقيت و انجام مذاكرات و عقد قراردادها مي باشد پس يكي از توانمندي هاي مهارتهايي كه براي مدير لازم است فراگيري و كسب مهارت مذاكره است .

 

نتيجه گيري :
با توجه به نتايج فصل پيش از تجزيه و تحليل داده ها به خوبي مشاهده گرديد كه بين مهارت مذاكره مديران بازرگاني با فروش شركت رابطه مستقيم و معني داري وجود دارد پس با توجه به اين نتيجه افزايش مهارت مذاكره مديران بازرگاني باعث افزايش فروش شركت مي شود هر چه قدر اين مهارت بالاتر باشد فروش شركت نيز بالاتر مي رود . با افزايش اين مهارت در بين مديران بازرگاني مي توان ديد كه اين گونه مديران در كار خود موفق تر بوده و فروش اين گروه از مديران بازرگاني افزايش داشته است . پس به اين نتيجه ها مي رسيم كه هر چقدر مهارت مذاكره مديران بازرگاني افزايش يابد ، فروش شركت نيز افزايش مي يابد . و يكي از عوامل مهم و اساسي در فروش شركت ها را مهارت مذاكره مديران بازرگاني شمرد . پس بايد به اين مورد در فروش توجه جدي داشت تا با افزايش و بهبود اين مهارت بتوان به فروش بالاتري دست يافت .

 

فهرست مطالب

 

فصل اول : كليات تحقيق
مقدمه
تعريف موضوع تحقيق
تاريخچه و سابقه موضوع تحقيق
اهميت و ضرورت تحقيق
اهداف تحقيق
چهارچوب نظري تحقيق
اركان اساسي مذاكره
فرضيات تحقيق
روش تحقيق
قلمرو تحقيق
1-قلمرو مكاني
2- قلمرو زماني
ابزارهاي گرد آوري اطلاعات
روش تجزيه و تحليل داده ها
محدوديت هاي تحقيق
تعريف واژگان و اصطلاحات به كار رفته در تحقيق
فصل دوم : ادبيات تحقيق
تعاريف مذاكره
اركان اصلي مذاكره
مراحل اصلي در فرآيند مذاكره
1- آمادگي
اقدامات و مراحل انجام كار قبل از مذاكره
شناسايي اهداف
هدف ها و نتايج مذاكره
هدف هاي ماهوي
هدف هاي رابطه اي
پيش بيني جهت احتمالي مذاكرات
ارزيابي طرف مقابل
انتخاب استراتژي
تهيه و پيش نويس دستور جلسه
تعيين محل مذاكره
فوايد تشكيل در دفتر شما
فوايد تشكيل جلسات در دفتر حريف
محل استقرار
2- ارائه پيشنهاد
زمان بندي
ترغيب و تشويق جهت ارائه پيشنهاد
بهترين روش
دفاع از اصول اوليه مذاكرات و رفع عوامل بازدارنده
پاسخ به پيشنهاد
3- چانه زني
قالب هاي شناختي در چانه زني
4- ختم مذاكره
به هم خوردن مذاكره و نحوه اداره ي آن
استفاده از ميانجي
توافق هاي آشكار و نهان
روش هاي مذاكرات بازاريابي
1- مذاكره ملايم
2- مذاكره خشن
3- مذاكره منطقي
1- اجبار و قدرت خصمانه
2- تغيير نگرش همراه احساس
3- تلاش براي توافق ميانه
4- توافقات مساعد متقابل تجاري
5- متقاعد كردن منطقي
6- اهداف تجاري واقعي
انواع اساسي مذاكره
مذاكره توزيعي
مذاكره تلفيقي
ساخت دهي مبتني برگرايش
مذاكره درون سازماني
مذاكره اصولي
به كار گيري نيروهاي فردي در مذاكره
مهارت هاي مذاكره و نفوذ
هدايت امواج موزون مذاكره
تاكتيك هاي اساسي در مذاكره
1- ايجاد وقفه در مذاكره
2- حفظ آبرو در مذاكرات غير رسمي
3- اقدام به حمله
4-حمله غافلگيرانه
5- به كارگيري تاكتيك
6- عبور از موانع با يك پرش
7- در اختيار گرفتن كنترل دستور جلسه
8- نقض مفاد قرارداد
9- گوش دادن
10- محدود كردن زمينه
11- بالا بردن ريسك
12- بلوف زدن
13- آينده را گرانتر جلوه دادن
14- چيز حواس پرت كن را ايجاد كند
15- صبر
16- سؤال پرسيدن
پاره اي از تاكتيك هاي خدعه آميز رايج
شش عامل مهمي كه مذاكره كننده بايد بداند
شش اصل كليدي موفقيت در مذاكره
مذاكره معطوف به عاقبت
اصول مذاكرات فروش
سو گيري هاي تصميم گيري كه مانع مذاكرات اثر بخش مي شود
مسائل ميان فرهنگي در مذاكره
بررسي تطبيقي سبك هاي مذاكره در جهان
جنبه هاي اخلاقي مذاكره
انگيزه ي رفتارهاي غير اخلاقي
سي نكته و رهنمود اساسي در مذاكره
فصل سوم : روش تحقيق
مقدمه
روش تحقيق
طبقه بندي بر اساس روش
طبقه بندي بر اساس اهداف
جامعه و نمونه آماري مورد تحقيق
جامعه آماري
نحوه گزينش نمونه
روش‌ها و ابزار گردآوري اطلاعات
روش بررسي اسناد و مدارك
روش میدانی
پرسشنامه
قابليت اعتماد پرسشنامه
روش‌ها و فنون آماري مورد استفاده براي تجزيه و تحليل مشاهدات
فصل چهارم : تجزيه و تحليل
آماري اطلاعات تحقيق
بررسي فرضيه تحقيق
فصل پنجم : نتيجه گيري و پيشنهادات
نتيجه گيري از فرضيه
پيشنهادات
منابع و مأخذ
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
پيوست
پرسشنامه

 


مبلغ قابل پرداخت 16,380 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما